شناسه خبر : 31921
تاریخ انتشار : 1398/04/17 20:45
?? هزار تن کاغذ در سال، با ارز نیمایی وارد کشور می شود

محمد خدادادی:

?? هزار تن کاغذ در سال، با ارز نیمایی وارد کشور می شود

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به دلیل محدویت ارز در سال گذشته و تشدید این محدودیت، به مدت ? ماه کاغذ وارد کشور نشد؛ پس از دستور مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه و تاکید ریاست محترم جمهوری مبنی بر تامین کاغذ، قرار شد در سال ?? هزار تن کاغذ با ارز نیمایی وارد کشور شود.

 به گزارش نورنیوز، محمد خدادادی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بیست و نهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی اظهار داشت: قرار است طی نشستی، رسانه‌های برتر همچون صدا و سیما، مطبوعات و شبکه‌های اجتماعی با شاخص‌های تعیین شده مورد تقدیر قرار بگیرند.


وی افزود: بی‌شک صدا و سیما و رسانه ها نقش تعیین‌کننده‌ای در عبور از شرایط بحران و اطلاع‌رسانی دقیق و هماهنگی بین بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف برای فائق آمدن از مشکلات را دارند.


معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با اشاره به موضوع کاغذ، ادامه داد: محدودیت ارز در سال گذشته سبب شد که پنج ماه کاغذ وارد کشور نشود، چون شاهد محدودیت ارز بودیم. در اردیبهشت امسال به دستور مقام معظم رهبری جلسه‌ای با رئیس جمهور و معاون اول و همه مسئولان کشور برگزار شد و در آن جلسه مقرر شد ?? هزار تن کاغذ با ارز کالاهای اساسی با توجه به نقش رسانه‌ها در اختیار قرار بگیرد.


 خدادادی بیان کرد: ما دو مرحله در پیش رو داریم که یکی از آن تأمین ارز مورد نیاز است. امروز ??? تن کاغذ با نرخ کالای ارزی توزیع کرده‌ایم و تا سه ماه آینده کاغذ به شرایط عادی برمی‌گردد و کاغذ رسانه‌های کشور تامین خواهد شد.


وی افزود: قرار گرفتن کاغذ در کنار کالاهای اساسی نشان از توجه مسئولان کشور به رسانه‌ها در شرایط کنونی است، شرایطی که آمریکا به کشور فشار آورده است تا شاهد تضعیف افکار عمومی باشد.


معاون مطبوعاتی ارشاد بیان کرد: ?? هزار تن برای محصولات فرهنگی همچون کتاب و ?? هزار تن برای رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.


معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ???? تن کاغذ وارد شده است که اگر ??? تنی که امروز توزیع شد را به آن اضافه کنیم، تاکنون ???? تن کاغذ وارد و تأمین شده است. پیش بینی ما این است که علاوه بر آن، ظرف سه هفته آینده مجدداً ? هزار تن کاغذ توزیع شود، چون حجم زیادی کاغذ با ارز نیمایی وارد شده و فقط باید ترخیص شود.


وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و مواجه شدن رسانه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و سهم رسانه در مواجهه با جنگ رسانه ای به طور طبیعی انتظار می‌رود که رسانه‌ها از بعد اقتصادی مورد حمایت قرار بگیرند.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی