شناسه خبر : 31920
تاریخ انتشار : 1398/04/17 20:25
شرایط اسکان و برقراری امنیت برای تعداد بیشتر زائران اربعین مهیا شود

وزیر کشور در دیدار معاون وزیر کشور عراق:

شرایط اسکان و برقراری امنیت برای تعداد بیشتر زائران اربعین مهیا شود

وزیر کشور گفت: شرایط اسکان، برقراری امنیت، وسایل حمل و نقل مناسب و همچنین مسیرهای تردد باید برای تعداد بیشتری از زائرانی که امسال راهی مراسم اربعین خواهند شد، مهیا شود.

به گزارش نورنیوز، «عبدالرضا رحمانی فضلی» در دیدار محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق در محل وزارت کشور افزود: در روند ارتقای روابط ایران و عراق علاوه بر بهبود مستمر خدمت رسانی به زوار خاندان عصمت و طهارت، باید تجارت و فعالیت‌ های اقتصادی دو کشور بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.


رحمانی فضلی ضمن قدردانی از روند همکاری دو کشور اظهار داشت: تعامل وزارت کشور دو طرف در موضوع اربعین بیش از سایربخش ها بوده و در چند سال اخیر که مراسم اربعین باشکوه تر و گسترده‌تر انجام می شود، روند همکاری ها و پیشرفت کارها بسیار خوب بوده است.


وزیر کشور با اشاره به سفر سال گذشته خود به عراق، توافق‌ های سفر یاد شده را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: دولت عراق این توافق ها را اجرا و به خوبی در این زمینه همکاری کرد.


رحمانی فضلی همچنین به موضوع مرز خسروی و بازگشایی آن اشاره کرد و گفت: امسال با رایگان شدن روادید عراق پیش بینی می‌شود تعداد زوار بسیار بیشتر از سال گذشته باشد که البته به دنبال مدیریت تعداد زائران خواهیم بود اما باید آمادگی کافی از سوی هردو کشور ایجاد شود.


وی با تاکید بر لزوم فراهم شدن شرایط اسکان، برقراری امنیت، وسایل حمل و نقل مناسب و همچنین مسیرهای تردد باید برایتعداد بیشتری از زائران گفت: باید پیش بینی ها درست باشد تا بتوانیم در بخش های مختلف تدارک ببینیم تاکنون سه میلیون نفر مدنظر گرفته ایم ولی در صورت پیش بینی قطعی برنامه‌ریزی ها بر این اساس انجام می شود.


وزیر کشور ضمن پیشنهاد بازگشایی مرز خسروی گفت: در این مسیر می توانیم مسائل امنیتی دیاله را با همکاری یکدیگر حل کنیم. همچنین می توانیم امکانات مرزهای سومار و چیلات را هم برای رفت و آمد زائران فراهم کنیم.


رحمانی فضلی به ترددهای مرزی دو کشور اشاره کرد و خواستار تسریع روند تجارت و مبادلات میان دو کشور شد.


وزیر کشور با اشاره به اینکه دشمن مشترک ما آمریکا و اسراییل به دنبال به حداکثر رساندن فشارها و ممانعت از همکاری کشورهای مسلمان و منطقه است، خاطرنشان کرد: افزایش تعاملات و همکاری ها و گسترش مبادلات، سفرها و روابط قوی و گسترده میان کشورها می تواند این فشارها را بی اثر کند.

اقدامات موثری برای امنیت زائران انجام شده است

همچنین در این دیدار محمد بدر ناصر معاون وزیر کشور عراق، با اشاره به وجه مشترک دو کشور در مبارزه با تروریسم و تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها در مسیر اربعین و برای سربلندی پرچم امام حسین (ع) و تعظیم شعائر اسلامی است، گفت: پیگیری ها برای برقراری و تأمین امنیت زائران ادامه دارد و اقدامات مؤثری در جاده بغداد به سامره برای برقراری امنیت انجام شده است. در مرز منظریه (خسروی) نیز شبانه روز تلاش می کنیم تا امنیت کامل برقرار، و مرز بازگشایی شود.


وی گفت: باید پیش بینی دقیقی در خصوص تعداد زوار داشته باشیم تا امکانات کافی برای تمامی زائران در نظر گرفته شود چرا که هرگونه کمبود احتمالی و اختلال در کارها موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود.


این مقام عراقی با تاکید بر لزوم فراهم شدن امکانات مورد نیاز حمل و نقل مسافران اظهارداشت: سال گذشته بیش از دو میلیون زائر داشتیم که سیستم حمل و نقل ما جوابگوی آنها نبود، امسال با افزایش میزان زائران اربعین نیازمند بهبود کیفیت و کمیتسیستم های حمل و نقلی هستیم.


در این دیدار، تفاهم نامه دوجانبه اربعین با حضور معاونان وزیران کشور ایران و عراق امضا شد.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی