شناسه خبر : 31816
تاریخ انتشار : 1398/04/15 12:30
عربستان سعودی، کارفرمای نمایش جدید رضا پهلوی

اختصاصی نورنیوز؛

عربستان سعودی، کارفرمای نمایش جدید رضا پهلوی

رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع با دریافت دستمزد مکفی، بزودی در برنامه ای که ازسوی شبکه ماهواره ای ایران اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی تولید می شود ایفای نقش خواهد کرد.

نورنیوز- گروه بین الملل: به گزارش منابع خبری موثق از چندی قبل جمعی از افسران اطلاعاتی عربستان سعودی با استقرار در یکی از دفاتر غیر رسمی شبکه ایران اینترنشنال در انگلیس و با همکاری یک گروه مشاور رسانه ای، برنامه ریزی برای تولید و پخش برنامه تلویزیونی با حضور رضا پهلوی را آغاز کرده اند.


بر اساس اطلاعات دریافت شده، رضا پهلوی برای ایفای نقش در این برنامه  مبالغ بالایی را درخواست کرده بود که نهایتا با فشار یکی از سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی حاضر به دریافت مبلغی معادل یک پنجاهم درخواست اولیه شده است.


هدف از تولید این برنامه، مطرح ساختن سلطنت پهلوی و تلاش برای زدودن نفرت در جامعه ایران نسبت به خیانت های این خاندان وابسته و ایجاد ذهنیت مثبت با استفاده از تکنیکهای عملیات روانی و رسانه ای است.


پیشنهاد اولیه تولید این برنامه از سوی محمد بن سلمان ولیعهد پادشاهی سعودی به منظور ایجاد شکاف داخلی در جامعه ایران مطرح شده است.


سازمان منافقین که بشدت با مطرح کردن رضا پهلوی به عنوان یکی از عناصر اپوزیسیون جمهوری اسلامی مخالف است از کانالهای مختلف به سعودیها و برخی حامیان تولید این برنامه هشدار داده و تهدید نموده که در صورت تولید و پخش این برنامه ،علیه ان افشاگری خواهد کرد.


بر اساس اطلاعات دریافت شده برای تولید این برنامه قرار است رضا پهلوی به چندین کشور سفر نموده و با رهبران برخی جنبش های اعتراضی دیدار و گفتگو کند.


پیش از این روزنامه گاردین فاش کرده بود که شبکه تلویزیونی فارسی زبان «ایران اینترنشنال» که در بریتانیا مستقر است از طریق یک کمپانی خارجی حمایت مالی می‌شود که رییس آن روابط نزدیکی با «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی دارد.


گاردین اعلام کرده‌ است، ««سعود القحطانی» مشاور اطلاعاتی «محمد بن سلمان» که پس از ارتباط با موضوع قتل «جمال خاشقجی» از سمت خود برکنار شده است، یکی از چهره‌های پشت پرده حمایت مالی از شبکه «ایران اینترنشنال» است.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی