شناسه خبر : 31612
تاریخ انتشار : 1398/04/09 12:05
وعده ترامپ به مکرون در حاشیه اجلاس گروه بیست/ «توافق پاریس» در ازای «برجام»

اختصاصی نورنیوز؛

وعده ترامپ به مکرون در حاشیه اجلاس گروه بیست/ «توافق پاریس» در ازای «برجام»

ترامپ به مکرون وعده داده است که در ازای همراهی مطلق با سیاستهای برجامی کاخ سفید و ترغیب ایران نسبت به دادن امتیازات جدید در حوزه های موشکی و منطقه ای، به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهد گشت.

نورنیوز ـ گروه بین الملل: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست در ژاپن، ملاقات مهمی با یکدیگر داشته اند.
بنابر اخبار رسیده از این ملاقات، ترامپ به مکرون وعده داده است که در ازای همراهی مطلق با سیاستهای برجامی کاخ سفید و ترغیب ایران نسبت به دادن امتیازات جدید در حوزه های موشکی و منطقه ای، به توافق آب و هوایی پاریس باز خواهد گشت.
با این حال ترامپ از پذیرش درخواست صریح مکرون مبنی بر اعلام بازگشت به پیمان آب و هوایی پاریس در آینده ای نزدیک اجتناب کرده است.
در جریان نشست اخیر در اوزاکای ژاپن، همه کشور‌های عضو گروه ?? به جز ایالات متحده آمریکا بار دیگر پایبندی خود را به توافق پاریس در مبارزه با تغییرات آب و هوایی اعلام کردند.
توافق پاریس که با نام پیمان پاریس نیز شناخته می‌شود، ذیل چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در تغییر اقلیم (UNFCCC) در رابطه با کاستن از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای، سازگاری و امور مالی است که از سال ???? شروع می‌شود.
با این حال رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به مکرون وعده داده است که در ازای به نتیجه رساندن پروژه تقابل با ایران و ترغیب ایران نسبت به پذیرش توافق جدید، تا قبل از نوامبر سال آینده (نوامبر 2020) بازگشت خود به توافق پاریس را اعلام خواهد کرد.
همچنین ترامپ به مکرون تعهد داده است که از میزان و شدت حمایت خود از جبهه ملی فرانسه خواهد کاست. این وعده ترامپ در حالی به مکرون داده شده است که در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی اروپا، «مارین لوپن» و همراهانش در مقابل مکرون به پیروزی رسیدند.
لازم به ذکر است که ترامپ در سال 2018 میلادی نیز چنین وعده ای به رئیس جمهور فرانسه داده بود اما در نهایت به وعده خود جامه عمل نپوشاند.



نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی