شناسه خبر : 31611
تاریخ انتشار : 1398/04/09 11:22
تلاش برای نمونه‌سازی تجهیزات واگن سازی

رئیس شورای شهر تهران خبر داد؛

تلاش برای نمونه‌سازی تجهیزات واگن سازی

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قرارداد میان شهرداری تهران و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای ساخت یک رام واگن مترو گفت: تلاش می‌کنیم بخشی از تجهیزاتی که در حوزه واگن سازی در داخل کشور ساخته نمی‌شود را نمونه‌سازی کنم.

به گزارش نورنیوز، محسن هاشمی در حاشیه برگزاری یکصد و پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز ادامه موضوع گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران را داشتیم که نهایتاً کلیات وظایف تعیین شده را مورد بررسی قرار دادیم .?? بند پیشنهادی در این راستا ارائه شد تا براساس آن وظایفی برای شهرداری تهران تعیین شود.


وی در خصوص امضای تفاهم‌نامه ساخت یک رام قطار توسط شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در کشور تا ?? درصد می‌توانیم در حوزه ساخت واگن خودکفایی داشته باشیم. در این مسیر تلاش می‌کنیم تا بخشی از تجهیزاتی که در داخل کشور ساخته نمی‌شود را نمونه‌سازی کنیم تا حداقل بتوانیم ?? درصد تجهیزات را در داخل کشور بسازیم و خودکفایی داشته باشیم.


رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در چهار شرکت واگن‌سازی در داخل کشور تولید واگن انجام می‌شود اما بخشی از تجهیزات همانند پکیج فرمول از خارج از کشور وارد می‌شود البته تولید برخی از آن‌ها به صرفه نیست هرچند که می‌توانیم در تولید آنها به خودکفایی برسیم. قرارداد ساخت این یک رام قطار در مسیر این موضوع است که بفهمیم در بهترین حالت چقدر می‌توانیم در ساخت واگن و قطار موفقیت داشته باشیم و به خودکفایی برسیم.


وی ادامه داد: قراردادی داشتیم که براساس آن مقرر بود ? میلیارد یورو از سوی دولت به قطارهای شهری اختصاص یابد که با یک میلیارد آن که سهم شهر تهران بود می‌توانستیم هزار واگن وارد کنیم که قرار شد ??? واگن از این محل وارد خطوط متروی تهران شود.


وی در پایان گفت: جلساتی داشتیم و نهایتاً مقرر شد تا سهمیه فایناس در حدود ??? میلیون یورو برای شهر تهران در نظر گرفته شود البته این عدد یعنی ??? میلیون یورو نمی‌تواند برای واردات همه ??? واگن کفایت کند اما بی تردید ورود همین واگن‌ها نیز غنیمت خواهد بود. بی تردید بعد از اخذ قرارداد نهایتاً یک سال طول می‌کشد تا اولین واگن‌ها وارد خطوط متروی شهر تهران شوند.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی