شناسه خبر : 31469
تاریخ انتشار : 1398/04/04 16:03
با مدیریت مصرف برق ???? مگاوات از پیک سراسری برق کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق خبر داد

با مدیریت مصرف برق ???? مگاوات از پیک سراسری برق کاهش یافت

سخنگوی صنعت برق میزان رشد پیک مصرف امسال را ?.? درصد عنوان کرد و افزود: روز گذشته با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف نزدیک به دو هزار و ??? مگاوات از پیک سراسری کاسته شد.

به گزارش نورنیوز، به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی‌مشهدی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق کشور در روز گذشته به مرز ?? هزار مگاوات رسیده است، عنوان کرد: با توجه به افزایش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌کنیم این رقم امروز به ?? هزار و ??? مگاوات برسد.


سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف به صورت جدی‌تر در دستور کار توانیر و شرکت‌های زیرمجموعه قرار گرفته است، ادامه داد: هم‌اکنون به لحاظ اقدامات مدیریت مصرف در شرایط نسبتاً خوبی هستیم و نیروگاه‌های تولید برق کشور نیز در وضعیت مناسبی قرار دارند. در حال حاضر تمامی شرکت‌های زیرمجموعه توانیر و برق حرارتی بسیج شده‌اند تا بتوانند با مدیریت میزان بار مصرفی، برق را به تمامی نقاط کشور برسانند. تلاش شرکت‌های یاد شده موجب شده بود تا در روز گذشته با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف نزدیک به دو هزار و ??? مگاوات از پیک سراسری کاسته شده و پیک شب و روز در کشور یکسان شود.


وی میزان رشد پیک مصرف امسال را ?.? درصد دانست و افزود: بر اساس پیش‌بینی صورت گرفته اوج مصرف برق امسال به ?? هزار و ??? مگاوات و توان قابل تامین ما نیز با توجه به نیروگاه‌های که در تیرماه وارد مدار می‌شود، به حدود ?? هزار مگاوات خواهد رسید.


رجبی‌مشهدی اظهار امیدواری کرد با همکاری تمامی مشترکان برای کاهش مصرف برق به ویژه در نیمه شمالی کشور که نسبت به مناطق گرمسیر کشور وضعیت مطلوب‌تری دارند بتوانیم پیک تابستان امسال را بدون مشکل سپری کنیم.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی