شناسه خبر : 31207
تاریخ انتشار : 1398/03/26 14:09
کم سن و سالترین زندانی عربستان اعدام نمی شود

در پی فشارهای بین المللی مطرح شد؛

کم سن و سالترین زندانی عربستان اعدام نمی شود

یک مسئول سعودی مدعی شد که «مرتجی قریریص» به عنوان کم سن و سال ترین زندانی عربستان اعدام نخواهد شد و در سال 2022 آزاد می‌شود.

به گزارش نورنیوز، یک مسئول سعودی که خواستار عدم افشای نامش شده از عقب‌نشینی حاکمان عربستان برای اعدام «مرتجی قریریص» کم سن و سال ترین زندانی سیاسی این کشور خبر داد.


او به خبرگزاری رویترز گفت که این زندانی شیعه در سپتامبر ???? دستگیر شد به ?? سال زندان محکوم شده است که چهار سال آن به دلیل پایین بودن سن او تعلیقی است و همچنین امکان تجدیدنظر نیز وجود دارد.


این مقام سعودی با تاکید بر اینکه «مرتجی قریریص» هرگز اعدام نخواهد شد، گفت که او در سال ???? آزاد می‌شود.


این تصمیم در حالی اعلام می‌شود که در آخرین واکنش‌ها به اعدام این زندانی سیاسی، دولت اتریش روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که قصد دارد مرکز «گفتگوی دینی» وابسته به عربستان سعودی را در واکنش به اعدام احتمالی قریریص ببندد.


سازمان عفو بین‌الملل در ماه گذشته میلادی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نوجوان شیعه در زندان انفرادی نگهداری می‌شود و بارها تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است. حاکمان سعودی این بیانیه را رد کرده و مدعی شدند که در عربستان «زندانی سیاسی» وجود ندارد.


شبکه سی ان ان در هفتم ژوئن گذشته اعلام کرد که دادستانی سعودی خواستار اعدام «مرتجی قریریص» نوجوانی که در زمان دستگیری در سپتامبر ???? فقط ?? ساله بود شده است.


برخی از اتهاماتی که علیه او مطرح شده‌اند عبارتند از: نشستن ترک موتور برادرش هنگامی که او کوکتل مولوتوف به سمت مرکز پلیس العوامیه پرتاب کرده بود، ارتکاب خشونت در جریان اعتراضات، کمک به ساخت کوکتل مولوتوف، تیراندازی به سوی نیروهای امنیتی و شرکت در تشییع جنازه برادرش در سال ???? که به ضرب گلوله نیروهای امنیتی سعودی کشته شده بود.


این اتهامات برای زمانی است که او تنها یازده سال داشت.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی