شناسه خبر : 31156
تاریخ انتشار : 1398/03/24 18:16
حمایت کشورهای عضو اجلاس شانگهای از برجام

در اطلاعیه ای تاکید شد؛

حمایت کشورهای عضو اجلاس شانگهای از برجام

کشورهای عضو سازمان شانگهای در اعلامیه پایانی نوزدهمین اجلاس خواهان انجام تعهدات امضاکنندگان برجام شدند.

به گزارش نورنیوز، در بخشی از اعلامیه کشورهای عضو اجلاس شانگهای آمده است: کشورهای عضو باور دارند که اجرای استوار برنامه جامع اقدام مشترک برنامه هسته‌ای ایران باید در اولویت و در انطباق با قطعنامه ???? شورای امنیت سازمان ملل باشد و تمامی مشارکت کنندگان را به انجام اکید تعهداتشان برای اجرای جامع و مؤثر این سند فرا می‌خوانند.


نوزدهمین اجلاس سازمان همکاری شانگهای ?? و ?? خرداد با حضور سران ?? کشور از جمله روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان، هند، پاکستان و ایران در شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان برگزار شد.


سازمان همکاری شانگهای سازمانی بین دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی بنیان گذاشته شد. چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان و هند اعضای اصلی و ایران، مغولستان، افغانستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.


حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حاشیه این اجلاس با تنی چند از سران کشورهای عضو دیدار و گفت و گو کرد.


روحانی همچنین پس از حضور در اجلاس شانگهای در دومین مرحله از سفر سه روزه خود به منظور شرکت در پنجمین کنفرانس «تعادل و اعتمادسازی در آسیا» (سیکا) از بیشکک عازم دوشنبه پایتخت تاجیکستان خواهد شد.


ایران، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی، چین، روسیه، هند، فلسطین، مغولستان، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان و تایلند از جمله اعضای سازمان سیکا هستند.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی