شناسه خبر : 31105
تاریخ انتشار : 1398/03/22 13:28
ادامه اعتراضات در هنگ کنگ

ادامه اعتراضات در هنگ کنگ

اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ که به دلیل تصمیم دولت این کشور برای استرداد مظنونان به چین، آغاز شده همچنان ادامه دارد.

به گزارش نورنیوز به نقل از الجزیره، هزاران نفر از معترضین هنگ کنگی با تجمع در خیابان ها و مسدود کردن دسترسی به ساختمان های دولتی برخاسته خود مبنی بر به تعویق افتادن اجرای طرح استرداد مظنونان به چین پافشاری کردند.


این در حالی است که «کری لم» رئیس اجرایی هنگ‌کنگ در جمع خبرنگاران در واکنش به اعتراضات گسترده مردم این کشور علیه لایحه استرداد مظنونان به چین اعلام کرد: علیرغم اعتراضات گسترده مردم هنگ‌کنگ لایحه استرداد مظنونان به چین لغو نمی‌شود. اجرای این طرح ضروری است و برخلاف نگرانی‌ها جوانب حقوق بشری در آن بررسی شده است.


طبق لایحه استرداد، مظنونان برای محاکمه باید به چین فرستاده شوند. این ترس وجود دارد که با این لایحه، چین مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد.


لم طراحی این لایحه از سوی چین را رد کرد و گفت که طراحی آن ناشی از وجدان و تعهد هنگ‌کنگ است.


قرار است دولت کنگ هنگ برای دومین بار این لایحه را در روز چهارشنبه بررسی کند.


اما منتقدان این لایحه می‌گویند که ساکنان مستعمره پیشین بریتانیا، ممکن است تحت سیستم قضایی چین، قرار گیرند و این لایحه می‌تواند به تضعیف بیشتر استقلال قضایی هنگ‌کنگ منجر شود.


بی بی سی نیز در گزارشی اعلام کرد: ? ژوئن صدها هزار معترض در هنگ‌کنگ به خیابان‌ها آمدند تا علیه لایحه استرداد مظنونان به چین اعتراض خود را به نمایش بگذارند.


رسانه‌های چینی می‌گویند که پشت این اعتراضات نیروهای خارجی قرار گرفته‌اند.


بنا بر گزارش‌ها، پوشش خبری اعتراضات روز یکشنبه در هنگ‌کنگ شدیداً در چین سانسور شد و دسترسی به خبرهای مربوط به اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی مسدود شد.


با آنکه پلیس می‌گوید تعداد معترضان تظاهرات روز یکشنبه حدود ??? هزار نفر بوده، اما برگزارکنندگان آن تعداد معترضان را بیش از یک میلیون اعلام کرده‌اند.


اگر گفته برگزارکنندگان این اعتراضات واقعیت داشته باشد، این بزرگترین اعتراض مردمی از سال ???? بوده است؛ سالی که بریتانیا هنگ‌کنگ را تحویل چین داد.


هنگ‌کنگ با ?? کشور جهان از جمله انگلیس و آمریکا قرارداد استرداد مظنونان را دارد. اما با وجود بیش از دو دهه مذاکره هنوز قراردادی با چین برای استرداد مظنونان ندارد.



مهر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی