شناسه خبر : 30994
تاریخ انتشار : 1398/03/19 13:34
اعطا پاداش به صرفه جویان در برق/افزایش 16 درصدی قیمت برای پرمصرف ها

معاون برق وانرژی وزیر نیرو خبرداد:

اعطا پاداش به صرفه جویان در برق/افزایش 16 درصدی قیمت برای پرمصرف ها

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: براساس تعرفه های تعیین شده، یک افزایش ? درصدی برای قیمت برق اعمال شد و پرمصرف‌ها نیز افزایش ?? درصدی داشتند که از ابتدای خردادماه اعمال و اگر مصرف‌کننده‌ای بتواند نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، شامل پاداش می‌شود.

به گزارش نورنیوز، همایون حائری در نشستی که ظهر امروز برگزار شد، با بیان اینکه سال برقی سه بازه زمانی بسیار گرم، گرم و خنک دارد، گفت: بازه زمانی بسیار گرم از ?? خرداد تا پایان مرداد است که یک شرایط غیرخطیر از عرضه و مصرف برق ایجاد شده و بیش‌ترین فشار را به شبکه وارد می‌کند. از ابتدای مهر تا انتهای مهر و ابتدای فروردین تا ?? خرداد نیز بازه زمانی گرم بوده و بازه زمانی خنک از انتهای مهر آغاز شده و تا پایان اسفند ادامه دارد.


وی با اشاره به اینکه ?? خرداد به عنوان روز مدیریت مصرف اعلام شده است، اظهار کرد: سال گذشته اولین سال بود که با تعاملی که با مسئولان استانی داشتیم، پیک مصرف به ?? هزار و ?? مگاوات رسید، به عبارتی دیگر رشد مسکن از ? درصد به ?.? درصد رسید.


معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه برای اجرایی کردن مدیریت مصرف نیاز به اندازه‌گیری مدیریت مصرف بود، گفت: سال گذشته برای این منظور بخشی را فعال کردیم و امسال با به‌روز کردن اندازه‌گیری خروجی کلیه فیدرهای ?? کیلوولت پایش دقیق‌تری خواهیم داشت. پایش هر یک ربع یک بار، به عبارت دیگر آنلاین بوده و از امروز آغاز شده است.


حذف قبوض کاغذی تا پایان مهرماه

وی در ادامه با اشاره به برنامه وزارت نیرو برای حذف قبوض کاغذی گفت: برنامه‌ریزی شده است که تا پایان مهرماه سال جاری قبوض کاغذی حذف شود.


معاون برق و انرژی وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه افزایش مصرف باعث به هم خوردن تعادل عرضه در مصرف می‌شود، گفت: این به هم خوردن، مشکلاتی ایجاد کرده و روی تجهیزات فشار وارد می‌کند. در واقع مشترکان پرمصرف در این فرآیند باعث می‌شوند که کم‌مصرف‌ها هم دچار مشکل شوند.


حائری با اشاره به مصوبه دولت در مورد تعرفه مصرف‌کنندگان برق اظهار کرد: از اول خرداد الگوی مصرف برای نقاط مختلف کشور مشخص شد و تعرفه‌ای نیز در نظر گرفته شد. بر این اساس یک افزایش ? درصدی اعمال شد و پرمصرف‌ها هم افزایش ?? درصدی داشتند که از ابتدای خرداد اعمال شد. اگر مصرف‌کننده‌ای بتواند نسبت به سال گذشته مصرف خود را کاهش دهد، شامل پاداش می‌شود.


وی با بیان این‌که ?? درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف قرار دارند، گفت: الگوی مصرف ??? کیلووات ساعت برای تهران و میانگین الگوی مصرف تهران ??? کیلووات ساعت است.


معاون برق و انرژی وزیر نیرو ادامه داد: هزینه برق کیلو وات ساعتی ?? تا ?? تومان است در حالی که در زمان پیک به ازای هر کیلو وات ساعت هزینه برق بیش از ??? تومان است و به عبارتی دیگر مابه‌التفاوت این هزینه به عنوان یارانه به مشترکان پرداخت می‌شود و این یارانه برای پرمصرف‌ها چندین بار اعمال می‌شود.


احتمال تغییر ساعت ادارات در برخی استان‌ها

حائری در ادامه با اشاره به تغییر ساعت ادارات در تابستان سال گذشته اظهار کرد: تغییر ساعت اداری سال گذشته انجام گرفت و در استان‌هایی نتایج مناسبی در پی داشت. از این طریق سال گذشته حدود ???? مگاوات صرفه‌جویی صورت گرفت.


وی با بیان این‌که تغییر ساعت امسال در هر استان بر عهده استاندار گذاشته شده است، از این طریق می‌توان زمان ساعت کار اداری را بهینه کنیم. البته ساعت ادارات تغییر خواهد کرد و کاهش نخواهد یافت.



ایسنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی