شناسه خبر : 30959
تاریخ انتشار : 1398/03/18 12:54
اجازه قانونی مالیات برسکه راداشتیم/تدوین برنامه‌ بهبود معیشت وکنترل تورم

وزیر امور اقتصادی و دارایی خبرداد:

اجازه قانونی مالیات برسکه راداشتیم/تدوین برنامه‌ بهبود معیشت وکنترل تورم

وزیر اقتصاد گفت: اجازه قانونی برای مالیات بر سکه را داشتیم و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم، این طرح برای مواجهه با فعالیت‌های اختلال زا انجام می‌شود.

به گزارش نورنیوز، فرهاد دژپسند در مراسم تکریم و معارفه رئیس جدید سازمان امور مالیاتی افزود: ما در دوره انتقال از بودجه مبتنی بر نفت به بودجه مبتنی بر درآمد‌های سالم و پاک هستیم که در این دوره سازمان امور مالیاتی وظیفه مهمی دارد که به عنوان اهرم این انتقال باید عمل کند.


وی گفت: البته بالابردن درآمد‌های مالیاتی نباید به هر قیمتی باشد و ما نمی‌خواهیم پول زور بگیریم.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: نباید مودیان خوش حساب و خوش عملکرد با افزایش مالیات مورد فشار قرار گیرند.


دژپسند با بیان اینکه باید به سمت سیستم‌های مدرن و کارآمد حرکت کنیم گفت: نظام مالیاتی باید هوشمند باشد و روابط انسانی را به حداقل برسانیم.


وی افزود: در این زمینه باید دستگاه‌های مختلف در خصوص اشتراک گذاشتن اطلاعات همکاری کنند تا از فرار مالیاتی جلوگیری شود.


وزیر اقتصاد گفت: با هوشمند‌سازی نظام مالیاتی شبکه دریافت و پرداخت سالم و فرار مالیاتی کمتر می‌شود که این از محور‌های اقتصاد مقاومتی است.


دژپسند با بیان اینکه لایحه جامعه مالیات بر عایدی قرار است تا پایان خرداد به مجلس ارائه شود گفت: موضوعاتی مثل مالیات بر درآمد فعالیت‌های اختلال زا نیز در دستور کار قرار دارد.


وی از پیشنهاد برنامه جامعی به رئیس جمهور برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار خبر داد و افزود: برنامه‌ای نیز برای بهبود معیشت و ضرورت کنترل تورم و همچنین در خصوص نرخ ارز به رئیس‌جمهور پیشنهاد داده شده که جزئیات آن اعلام خواهد شد.


وزیر اقتصاد با اشاره به ثبات نسبی اخیر در بازار ارز گفت: صادرکنندگان غیر نفتی ارز‌های حاصل از صادرات را به چرخه اقتصاد برگردانده اند.


دژپسند همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع مالیات بر سکه‌های خریداری شده، گفت: بخش قابل توجهی از سکه‌ها که گمان می‌کردیم با هدف سوداگری خریداری نشده از مالیات معاف شده است.


وی گفت: اجازه قانونی انجام این کار را داشتیم و اجرای آن را آغاز کرده‌ایم؛ این طرح برای مواجهه با فعالیت‌های اختلال زا انجام می‌شود.



واحد مرکزی خبر
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی