شناسه خبر : 30882
تاریخ انتشار : 1398/04/11 10:37
واکنش ظریف به ادعای جدید کاخ سفید

واکنش ظریف به ادعای جدید کاخ سفید

وزیر امور خارجه در واکنش به ادعای جدید کاخ سفید مبنی بر اینکه «ایران پیش از انعقاد برجام هم در حال نقض آن بود!» در توئیترش نوشت: جداً؟!





به گزارش نورنیوز، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به ادعای جدید کاخ سفید مبنی بر اینکه «ایران پیش از انعقاد برجام هم در حال نقض آن بود! » در یک کلمه نوشت: جداً؟!







 



در پی انتشار خبر عبور ذخایر اورانیوم غنی شده 3.67 درصد ایران از سقف 300 کیلوگرم، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای به این خبر واکنش نشان داد و مدعی شد که ایران قبل از حصول برجام هم مفاد آن را نقض کرده است!


در این بیانیه آمده است: «حکومت ایران امروز ذخائر اورانیوم خودش را افزایش داد. دادن اجازه غنی‌سازی به ایران در هر سطحی ذیل توافق هسته‌ای اشتباه بود.حتی قبل از وجود توافق هم تردید اندکی وجود داشت که ایران در حال نقض مفاد آن بود.»


در ادامه این بیانیه آمده است: «ما باید استاندارد دیرینه منع اشاعه را که خواستار غنی‌سازی صفر برای ایران است احیا کنیم. ایالات متحده و متحدان این کشور هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهند داد.»


کاخ سفید با اعلام اینکه سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران ادامه خواهد یافت، می‌افزاید: «سیاست کارزار فشار حداکثری تا زمانی که رهبران ایران مسیر خودشان را تغییر دهند ادامه خواهد یافت. رژیم بایستی بلندپروازی‌های هسته‌‌ای و رفتارهای مخرب خود را کنار بگذارد.» 


یک منبع آگاه دوشنبه (? جولای مصادف با ?? تیرماه) در گفتگویی اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ?.?? درصد ایران از ??? کیلوگرم عبور کرده است.آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این خبر را تأیید کرده است. 


این اقدام ایران در راستای گام اول در پی بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر توقف برخی تعهدات برجامی صورت گرفته است.


محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز دیروز این خبر را تأیید کرد و آن را در چارچوب برجام خواند و در توئیتی هم نوشت: «ما برجام را نقض نکرده‌ایم. پاراگراف ?? توافق نشان می‌دهد که چرا پس از خروج ایالات متحده، ما (مسیر) پاراگراف ?? را به جریان انداختیم و آزمودیم. ما ضمن اعلام محفوظ بودن حقوق خود، به سه کشور اروپایی و چین و روسیه چند هفته وقت دادیم. ما سرانجام پس از ?? هفته دست به اقدام زدیم. به محض اینکه سه کشور اروپایی به تعهدات خود عمل کنند، ما اقداماتمان را به عقب باز می‌گردانیم.»




فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی