شناسه خبر : 30830
تاریخ انتشار : 1398/03/06 18:36
چرا معاون ترامپ جرات نکرد اسم ایران را بر زبان بیاورد؟

رمزگشایی از اظهارات «مایک پنس»؛

چرا معاون ترامپ جرات نکرد اسم ایران را بر زبان بیاورد؟

مایک پنس که لفاظی های مسبوق به سابقه ای علیه ایران دارد، این بار نه تنها نامی از ایران بر زبان نیاورده، که حتی در قبال دیگر اقدامات نظامی آمریکا در افغانستان و عراق نیز با احتیاط سخن گفت و...

نورنیوز ـ گروه بین الملل: رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا همچنان نسبت به بازی ضد ایرانی بسیار پرهزینه ای که جان بولتون و مایک پمپئو اجزای آن را چیده اند به شدت نگران است. دونالد ترامپ به خوبی می داند که حتی لفاظی هایش علیه ایران نیز در آینده ای نزدیک ممکن است به پاشنه آشیل او در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 تبدیل شود.
نظرسنجی های ایالتی در پنسیلوانیا و فلوریدا (دو ایالت خاکستری مهم و سرنوشت ساز در آمریکا) نشان می دهد که با وجود رضایت اکثریت نسبی رای دهندگان از سیاستهای اقتصادی ترامپ، بیشتر آنها به دلیل سیاست خارجی جنجالی و نامتوازن رئیس جمهور آمریکا قصد دارند به نامزد رقیب ترامپ (بایدن یا سندرز) رای دهند.
به نظر می رسد ترامپ برای مدیریت بهتر بحران خودساخته ای که به واسطه حضور بولتون و پمپئو درگیر آن شده است، قصد دارد افراد دیگری را نیز وارد بازی کند. یکی از این افراد معاون رییس جمهور یعنی «مایک پنس» است. اگرچه مایک پنس فردی افراطی در کاخ سفید محسوب می شود، اما ترامپ از او خواسته تا پیام «عدم درگیری با ایران» را به افکار عمومی ایالات متحده مخابره کند.
بر همین اساس بود که مایک پنس اخیرا در جمع فارغ‌التحصیلان آکادمی نظامی آمریکا، خطاب به آنها گفت: «دنیا جای خطرناکی است! شما فارغ‌التحصیلان باید آمادگی نبرد را داشته باشید. برخی از شما به جنگ علیه تروریست‌های افراط گرا در افغانستان و عراق ملحق می‌شوید. شما پیشروهای میدان جنگ خواهید بود. چنین اتفاقی روی خواهد داد. ممکن است برخی از شما برای خدمت (جنگ) در همین نیم‌کره فراخوانده شوید.»
مایک پنس که لفاظی های مسبوق به سابقه ای علیه ایران دارد، این بار نه تنها نامی از ایران بر زبان نیاورده، که حتی در قبال دیگر اقدامات نظامی آمریکا در افغانستان و عراق نیز با احتیاط سخن گفته و این در حالی است که همگان نسبت به حمایت ایالات متحده از گروههای تروریستی و افراطی مانند داعش و جبهه النصره آگاه هستند.
فراتر از آن، مایک پنس سعی کرده به صورت غیر مستقیم آدرس جنگ در ونزوئلا را به شهروندان آمریکایی بدهد، جنگ احتمالی واشنگتن ـ کاراکاس که در نهایت نه تنها به سود ترامپ تمام نخواهد شد، که هزینه های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده در نظام بین الملل را نیز به شدت افزایش خواهد داد.
در هر حال، مایک پنس در اظهارات خود کمترین گرایی در خصوص مواجهه با ایران نداده است، لذا کاملا مشخص است که او به نمایندگی از ترامپ ماموریت دارد وارد چنین خط قرمزی نشود و البته افکار عمومی آمریکا را نیز در این خصوص آرام نماید!



نورنیوز
کلید واژگان
ترامپمایک پنس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی