شناسه خبر : 30714
تاریخ انتشار : 1398/02/25 13:03
تصمیمات جدید «فعلا» روزنامه‌ها را از تعطیلی نجات داد

مدیرمسئول «شرق»:

تصمیمات جدید «فعلا» روزنامه‌ها را از تعطیلی نجات داد

مدیر مسئول روزنامه «شرق» گفت: تصمیمات جدید در خصوص ماجرای کاغذ به طور مقطعی مشکل روزنامه‌ها را حل کرده است و امیدوارم این کمک‌ها ادامه‌دار باشد.

به گزارش نورنیوز، «مهدی رحمانیان» در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه با حضور جهانگیری (معاون اول رئیس‌جمهور) گفت: تا به حال جلسات بسیاری تشکیل شده اما عمدتا خیلی فایده‌ای نداشته و بی‌حاصل بودند اما شکر خدا  جلسه اخیر با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور جلسه خوبی بود و به نتایج خوبی نیز رسیدیم.


وی ادامه داد: یکی از تصمیم‌هایی که گرفته شد این بود که محموله‌های کاغذی که پیش‌تر با ارز ? هزار و ??? تومان خریداری شده‌اند و در گمرک قرار دارند ظرف یکی دو هفته آینده ترخیص شوند و در اختیار رسانه‌هایی قرار بگیرد که آن زمان خرید انجام داده بودند. 


رحمانیان افزود: تصمیم دوم دیگری که در این زمینه گرفته شد این بود که تا زمان رسیدن به یک شرایط مناسب، کاغذ در گروه کالاهای اساسی باقی بماند و این ماندگاری تا زمانی که شرایط فراهم باشد، ادامه داشته باشد و امیدوارم که همین تصمیمات التهاب موجود در حوزه کاغذ مطبوعات را که با بقای آنها ارتباط مستقیم دارد را فروکش کند.


مدیر مسئول روزنامه «شرق» همچنین درباره پیشنهاد معاونت مطبوعاتی نیز عنوان داشت: آقای خدادی اعتقاد داشتند که در جریان تیراژ روزنامه‌ها ما باید به دنبال راستی آزمایی باشیم. برخی از نشریات تیراژهای غیرواقعی اعلام می‌کنند و به سرعت کاغذی که با ارز دولتی دریافت کرده‌اند را در بازار آزاد می‌فروشند. این نکته بسیار مهمی است. مثلا ایلام چند رسانه با چه میزان تیراژ دارد که چندین تن کاغذ داده‌اند و حدود نیم ساعت بعد این کاغذها در بازار آزاد فروخته شده است. 


وی در پاسخ به این پرسش که آیا این تصمیم‌ها می‌تواند منجر به بقای روزنامه‌های در آستانه ورشکستگی شود یا خیر؟ گفت: این تصمیمات به صورت مقطعی اوضاع را بهتر می‌کند و می‌تواند اوضاع روزنامه‌ها را به یک ثبات نسبی برساند. اما این تصمیمات باید ادامه‌دار باشد تا حیات نشریات را به خطر نیاندازد. البته با همین تصمیم‌ها هم روزنامه‌ها نمی‌توانند صفحات حذفی خود را برگردانند اما حداقل می‌توانند با همین شرایط ادامه بدهند. 



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی