شناسه خبر : 30512
تاریخ انتشار : 1398/02/17 15:26
اسماعیلی:موضوع برجام و تعهدات طرفین به عهده دولت است

اسماعیلی:موضوع برجام و تعهدات طرفین به عهده دولت است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موضوع برجام و تعهدات طرفین آن به عهده همه متولیان ذیربط در دولت و وزارت امور خارجه است.

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در دومین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در دور جدید، در پاسخ به این که قوه قضاییه برای احقاق حقوق ایران از مجامع بین‌المللی و خروج آمریکا از برجام چه اقداماتی انجام شده است، افزود: تصمیم گیری در ارتباط با نقض برجام از ناحیه دولت آمریکا و به نوعی بی اعتنایی اتحادیه اروپا، تصمیمی خارج از برنامه‌های قوه قضاییه است.
وی اضافه کرد: قوه قضاییه در اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در حوزه بین‌الملل باید از حالت انفعال خارج شویم و از حقوق ملت ایران و سایر مسلمانان دفاع کنیم.
اسماعیلی یادآور شد: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در مجامع بین المللی و با مکاتبه رسمی با مجامع زیر ربط در ارتباط است و همچنین از ناحیه دادستانی کل کشور در مجامع حقوقی دنیا تلاش‌هایی در ارتباط با دفاع از همه حقوقی که اشاره شد، در دستور کار قرار دارد و ما وظیفه خود را در این جهت انجام می‌دهیم هرچند سختی ها و موانع کار در این خصوص وجود دارد.

*تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری ها
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره تاکید مقام معظم رهبری بر مسائل اقتصادی و نامه رئیسی برای تامین امنیت اقتصادی مردم به ویژه کسانی که در خارج کشور هستند، گفت: مخاطب اصلی حمایت از تولید دولت است اما قوه قضائیه خود را فارغ از این موضوع مهم و اثرگذار برای کشور نمی‌داند.
وی ادامه داد: از سرمایه‌گذاری هموطنان‌مان و از هر نوع سرمایه گذاری خارجی در کشور حمایت می کنیم به همین دلیل در همه دادگستری‌ها ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال تشکیل شده است.
وی گفت: چنان چه هر یک از واحدهای تولیدی و کارآفرینان و سرمایه گذاران در فرآیند کار نیازمند حمایت قضایی باشند طبق ضوابط و مقررات قانونی مورد حمایت قرار می گیرند.
وی اضافه کرد: سرمایه های موجود از کشور خارج نشوند؛ نگرانی ما خروج سرمایه‌ها از کشور است و از ورود سرمایه‌های جدید به کشور نیز حمایت می‌کنیم.



ایرنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی