شناسه خبر : 30363
تاریخ انتشار : 1398/03/08 12:21
برگزاری ??? اعتکاف رمضانیه در سراسر کشور

برگزاری ??? اعتکاف رمضانیه در سراسر کشور

مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برنامه‌ریزی شده تا هر شهرستان کشور به‌صورت محوری یک اعتکاف رمضانیه را برگزار کند که پیش‌بینی می‌شود، حداقل ??? اعتکاف رمضانیه در کشور برگزار شود.

به گزارش نورنیوز، حجت‌الاسلام مجید باباخانی با اشاره به برنامه‌های سازمان تبلیغات ماه رمضان گفت: برنامه‌های سازمان در دو سطح برنامه‌ریزی می‌شود؛ یکی از طریق مبلغان اعزامی و ائمه جماعات مرتبط که با محور مساجد و محلات برگزار می‌شود و برنامه‌هایی همچون سرکشی به خانه‌های محلات، آموزش نوجوانان، افطاری ساده، برگزاری مناجات خوانی، جزء خوانی، سرکشی به خانواده شهدای محله، برگزاری مسابقات بانشاط برای جوانان بعد از افطار و پویش گروه‌های هنری و سرود در مساجد را اجرایی می‌کنند.


برگزاری پویش‌هایی با حمایت سازمان تبلیغات در کشور


وی با اشاره به برگزاری پویش‌هایی در سطح کشور به مناسبت ماه رمضان که مورد حمایت این سازمان است، تصریح کرد: پویش «ولی‌نعمتان» از سوی مجموعه وارث و پویش «ماه بخشندگی» از سوی موسسه عقیق برای کمک به سیل‌زدگان با حمایت‌های سازمان تبلیغات،‌ اجرایی می‌شود.


باباخانی با اشاره به اینکه مناجات‌خوانی با محور قرائت دعای افتتاح در مساجد و هیأت‌ها برنامه‌ریزی شده است، گفت: در دهه پایانی ماه رمضان، اعتکاف رمضانیه برگزار می‌شود که امسال نیز با توجه به استقبال صورت گرفته در سال‌های گذشته، این طرح برنامه‌ریزی شده است.


برگزاری ??? اعتکاف رمضانیه در کشور


مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: براساس این طرح، فعالان حوزه اعتکاف کشور تشویق و ترغیب شده‌اند تا اعتکاف رمضانیه را برگزار کنند و از ایده‌های نو و جدید در این زمینه استقبال شده است که بناست هر شهرستان یک اعتکاف برگزار کند. بنابراین در مجموع پیش‌بینی برگزاری حداقل ??? اعتکاف رمضانیه را در کشور داریم.


برنامه‌ریزی شعرخوانی انقلابی و امیدبخش ویژه عید فطر


وی با بیان اینکه شعرخوانی عید فطر در کشور برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: براساس این طرح بناست شاعران کشور به مناسبت عید فطر در این روز در هر استان به شعرخوانی با موضوعات انقلابی و امیدبخش بپردازند.


باباخانی با بیان اینکه محور برنامه‌های سال ?? سازمان تبلیغات اسلامی بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی نوین اسلامی است، گفت: براین اساس ? عنوان کتاب برای مبلغان و فرهیختگان هر شهر تهیه شده است و پخش فیلم‌های ارائه‌ شده در جشنواره عمار نیز در دستور کار قرارگرفته است.


حضور ?? هزار روحانی و مبلّغ در مساجد


مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: برنامه‌های پیش‌بینی‌شده سازمان در هر شهرستان به همت ? هزار روحانی مستقر و اعزام بیش از ? هزار مبلغ به سراسر کشور اجرایی می‌شود که در مجموع ?? هزار مبلغ در مساجد کشور فعال هستند.


برگزاری جشنواره ابتکارات تبلیغی مبلغان


وی با اشاره به برگزاری جشنواره ابتکارات تبلیغی گفت: این جشنواره از سوی مجمع کانون‌های فرهنگی کشور برگزار می‌شود که مبلغان می‌توانند درباره ابتکارات تبلیغی خود، فیلم، پوستر و عکس تهیه و در این جشنواره شرکت کنند که بعد از ماه رمضان اختتامیه آن برگزار می‌شود و به حدود ??? مبلغ برتر هدایایی اهدا خواهد شد.


باباخانی با بیان این‌که روحانیون مستقر در مناطق محروم به برگزاری برنامه احیای شب‌های قدر مبادرت می‌کنند، افزود: با ارائه محتواهای پیشنهادی، تلاش شده است تا مبلغان برای این برنامه‌ها با دست پر حاضر شوند و همچنین افطاری ساده را برای این اقشار در شب‌های قدر برگزار می‌کنند.


برگزاری بیش از ??? جلسه توجیهی برای مبلغان کشور


مدیرکل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یک هفته قبل از ماه رمضان در هراستان بیش از ? جلسه توجیهی برای مبلغان برگزار شده و در هر استان نیز علاوه بر روحانیون مستقر، حداقل ? مبلغ نیز اعزام شده است. همچنین برای بررسی روند اجرای برنامه‌ها، ارزیاب ویژه در هراستان در نظر گرفته شده تا برنامه‌ها با کیفیت مطلوبی برگزار شود.



فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی