شناسه خبر : 30230
تاریخ انتشار : 1398/01/19 11:37
تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کنندگان داخلی

تسهیلات ارزان قیمت برای تولید کنندگان داخلی


نور نیوز: تولیدکنندگان داخلی نه امروز و دیروز بلکه سال‌هاست با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند. تسهیلاتی که برای ادامه کار و حیات آن‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد همواره آنقدر گران است که دردی از آن‌ها دوا نمی‌کند و رسیدن به همان وام گران گاهی خود برای خود هفت‌خوان رستمی است. همه این‌ها در کنار مشکلات مختلف بازار داخلی مثلِ بی اعتمادی مردم به کالای ایرانی، حضور رقبای چینی و ... قرار گرفته و این گره را کورتر کرده است.  


حالا در ابتدای سال 98 ایستاده ایم و اسم سال باید به رسم‌اش بیاید؛ امسال را سال رونق تولید نامیده‌اند و تسهیلات ارزان قیمت هم در راه‌اند. مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس امروز در جمع خبرنگاران گفته است: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه،‌ امسال ?? هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.


او اصلاح ساختار بانکی کشور را از پیش‌نیازهای اساسی تحقق شعار رونق تولید دانست و عنوان کرد: برای اجرای این برنامه قرار است دولت نیز لایحه مربوطه را تنظیم و به مجلس ارائه کند تا هر چه سریع‌تر برای اصلاح نظام بانکی کشور اقدام کنیم. .


نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اعطای تسهیلات 18 و یا 20 درصدی به تولیدکنندگان را خلاف شعار امسال مقام معظم رهبری اعلام کرد و بیان داشت: در هیچ کجای دنیا وام‌ها و تسهیلاتی بانکی که به تولیدکنندگان داخلی پرداخت می‌شود تا این اندازه گران‌قیمت نیست.


او طرح پرداخت اصل پول و بخشودگی سود مرکب تسهیلات دریافتی تولیدکنندگان را یکی از راه‌های کمک به فعالان اقتصادی خواند و بیان داشت: در سال گذشته این تصمیم مجلس با تأیید شورای نگهبان اجرایی شد اما امسال شورای نگهبان به دلایلی با طرح ارائه شده مجلس در این زمینه مخالفت کرد.


لاهوتی  اما در پایان صحبت درباره جزییات تسهیلات وعده شده را به آینده نزدیک موکول کرد.


 



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی