شناسه خبر : 140736
تاریخ انتشار : 1402/03/13 11:41
حجاج امروز از «مدینه دوم» پس از مُحرم شدن راهی مکه می‌شوند

حجاج امروز از «مدینه دوم» پس از مُحرم شدن راهی مکه می‌شوند

امروز شنبه پروازهای زائران ایرانی در فرودگاه جده به زمین خواهد نشست تا حجاج «مدینه دوم» پس از محرم شدن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه شوند.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از امروز شنبه (۱۳ خرداد) پروازهای زائران ایرانی در فرودگاه جده به زمین خواهد نشست تا حجاج «مدینه بعد» پس از محرم شدن در میقات جحفه راهی مکه مکرمه شوند.

غلامرضا رضایی رئیس ستاد مکه مکرمه و معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: با آغاز پروازها از فرودگاه جده و ورود زائران به مکه، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی در روز به زائران مکه اضافه خواهد شد.

او ادامه داد: همین تعداد زائر هم که مدینه اول بودند با حضور در میقات شجره لباس احرام به تن خواهند کرد و با سفر به مکه و انجام اعمال عمره تمتع خود را آماده انجام مناسک حج خواهند کرد. به این ترتیب از روز ۱۳ خرداد حدود ۵ هزار نفر زائر از دو شهر مدینه و جده وارد مکه مکرمه خواهند شد.

بنا براعلام ستاد مدینه منوره تعداد زائران ایرانی که تا ۱۲ خرداد به مدینه مشرف می‌شوند به ۱۸۵۶۸ نفر در قالب ۱۳۳ کاروان می‌رسد.

بر اساس این اطلاعیه، از این تعداد، ۶۸ کاروان متشکل از ۹ هزار و ۷۵۸ زائر پس از پنج روز اقامت در مدینه و زیارت اماکن مقدس شهر پیامبر (ص) برای انجام اعمال عمره تمتع از مدینه منوره عازم مکه مکرمه شده‌اند.

بنابراین گزارش، ستاد سازمان حج و زیارت مستقر در مدینه منوره تعداد زائران ایرانی در در این شهر را تا روز گذشته (جمعه)، بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ نفر در قالب ۶۵ کاروان اعلام کرد.

همچنین پروازهای ایران‌ایر به مقصد فرودگاه مدینه‌منوره از پنج ایستگاه پروازی اصفهان، زنجان، تهران، ساری و یزد انجام شده است.

اعزام ۸۷۵۵۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی از ۳ خرداد ماه آغاز شده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی