شناسه خبر : 140691
تاریخ انتشار : 1402/03/12 13:52
تحرک دیپلماسی دولت قابل تحسین است

آیت‌‎الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

تحرک دیپلماسی دولت قابل تحسین است

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود، شایسته تحسین است.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن دعوت همه به تقوا با بیان اینکه در آیات قرآن آمده که دشمنان دست‌بردار از سرتان نیستند و تا شما بر دین استقامت دارید توطئه می‌کنند و این زهر دشمن است، گفت: آنچه جلوی  دشمنان را می‌گیرد،  مقاومت و ایستادن پای حرف حق و دیگری تقوا و حریم نگه‌داری برای خداوند است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه ۴۴ سال از انقلاب گذشته و راز موفقیت‌های این ۴۴ ساله ما، ۸ سال مقاومت بود که دشمن دست تسلیم بلند کرد، اظهار کرد: بی‌تقوایی گسترده نیست. شما (مردم) علی‌رغم همه مشکلات در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته حضور داشتید.

آیت‌الله خاتمی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحرک دیپلماسی که در ماه‌های اخیر دیده می‌شود شایسته تحسین است.

او با اشاره به ۱۴ خرداد، خاطرنشان کرد: افرادی که آن روزها را دیده‌اند می‌دانند که چه خبر بود. مردم به مدت ۳ روز با پیکر امام (ره) وداع کردند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ۱۴ خرداد روز انتخاب و انتصاب شایسته امام خامنه‌ای است، اظهار کرد: بنابراین انتخاب آن روز انتخابی واقع‌بینانه و همراه با بصیرت بود. پرچمی را که امام راحل در این کشور برافراشت، جانشین به حق امام (ره) نیز همچنان این پرچم را برافراشته نگه داشته است.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: بزرگی را به جانشینی امام (ره) برگزیدند که همانند امام هوای ریاست نداشته و ندارد.

او با بیان اینکه رهبر انقلاب همانند امام (ره) تکلیف مدار است، تاکید کرد: هر آنچه خط اصلی امام (ره) را تشکیل می‌داد، خط اصلی ایشان را هم تشکیل می‌دهد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: افرادی در خط امام هستند که در خط رهبری باشند، با تدبیر الهی و رهبر انقلاب در طول ۴۴ سال توطئه‌ها خنثی شده و به فضل خدا همچنان خنثی خواهد شد.

آیت‌الله خاتمی افزود: ایشان مفسر عملی خط امام است، از این رو افرادی که می‌خواهند خط امام (ره) را بدانند سخنرانی‌های ایشان را بشنوند.

او به قیام ۱۵ خرداد اشاره کرد و یادآور شد: قیام ۱۵ خرداد قیامی صد درصد اسلامی بود. در دفاع از حریم ولایت امام راحل این قیام بزرگ شکل گرفت. تنها قیامی که شاه را سرنگون کرد، قیام ۱۵ خرداد بود و قیام‌های دیگر نتوانست کاری از پیش ببرد؛  نسل‌های بعد از انقلاب بدانند راه قیام ۱۵ خرداد انقلاب را به وجود آورد و نگه داشته و ادامه خواهد داد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: امام (ره)  چند خصوصیت منحصربه‌فرد داشت، مسئله ولایت‌فقیه، مسئله‌ای نیست که امام آورده باشد و بعد از انقلاب مطرح شده باشد. دو جلد کتاب قطور پژوهشگاه آستان قدس منتشر کرده و تمام کلمات بزرگان را آورده و ۱۲۰۰ بار فقها از ولایت‌فقیه گفته‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه ولایت‌فقیه مسئله‌ای جاافتاده در فقه است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) دو کار منحصربه‌فرد انجام دادند. ولایت‌فقیه را برنامه حکومت اسلامی دید و دیگر اینکه ۱۰ سال معمار ولایت‌فقیه شد.

او افزود: ارمغان امام و حاصل عمر ایشان نظام اسلامی است و حفاظت از این یادگار حفاظت از خط امام است. نمی‌توان امام را باور داشت و ولایت‌فقیه را نپذیرفت و این دروغ است. امروز تجلی ارادت به امام (ره) حمایت عملی از ولی‌فقیه است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دیگر ویژگی منحصربه‌فرد امام در بین فقها باور کردن مردم و اعتماد به مردم بود، خاطرنشان کرد: امام مردم را باور داشت و همین مردم جای حکومت فاسد، حکومت اسلامی را گذاشتند. مردم حکومت اسلام را می‌خواستند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امام (ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط روی «جهاد تبیین» تاکید می‌کرد، افزود: امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید. بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود.

او گفت: امام (ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب استقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی