شناسه خبر : 140631
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد ساعت 17:30
آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر ایران مواجه هستند

سردار حسن‌زاده:

آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر ایران مواجه هستند

فرمانده سپاه تهران گفت: قدرت نظام اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها افزایش یافته و این باعث شده تا آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شوند.

نورنیوز - گروه امنیتی و دفاعی: سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، گفت: مکتب امام (ره) و آرمان‌های ایشان و انقلاب اسلامی امروز تبدیل به آرمان بسیاری از ملت‌های آزاده جهان شده است؛ به نحوی که مهم‌ترین هدف برای رسیدن به حکومت را مقاومت در برابر استبداد می‌دانند.

وی افزود: به‌عنوان مثال، یکی از دستاورد‌های امام (ره)، نظام انقلابی و تضعیف استبداد است که اکنون مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی با حمایت همه‌جانبه مردم و آزادی‌خواهان جهان به قدرتی فراگیر، اثربخش و پیشرو تبدیل شده است؛ به نحوی که می‌توان گفت قدرت نظام اسلامی در بسیاری از مؤلفه‌ها افزایش یافته و این باعث شده تا آمریکا و اسرائیل با چالش مانایی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران مواجه شوند.

سردار حسن‌زاده اظهار کرد: امروز ۴۴ سال است که شاهد تقابل جبهه انقلاب اسلامی و استکبار هستیم و این رویارویی باعث شده است که جبهه مقاومت با تأسی به فرمایشات امام (ره) شکل گیرد. امسال در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام (ره) هستیم و بزرگترین و متفاوت‌ترین مراسم ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی را شاهد خواهیم بود که با حضور میلیونی مردم به همایش بزرگ وحدت آفرین تبدیل خواهد شد.

وی گفت: بعد از گذشت شش سال که مراسم‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال به دلیل شیوع کرونا و ایام ماه مبارک رمضان به‌صورت محدود برگزار می‌شد، امسال این مراسم را با حضور میلیونی مردم برگزار خواهیم کرد؛ بر این اساس، پیش‌بینی می‌کنیم که دو میلیون نفر از مردم کشورمان در مراسم یادشده حضور یابند؛ شواهد هم نشان می‌دهد که حضور گسترده جوانان، نوجوان و بانوان، متفاوت‌تر از سال‌های گذشته رقم خواهد خورد.

فرمانده قرارگاه کشوری شهید فهمیده با بیان اینکه این قرارگاه با حکم فرمانده کل سپاه فعالیت خود را با کمیته‌های ۲۲ گانه آغاز کرده است، افزود: قرارگاه شهید فهمیده با هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های کشوری و لشکری کار را پیش می‌برد؛ چون این مراسم بزرگترین مراسمی است که با حضور مقام معظم رهبری و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

سردار حسن‌زاده بیان کرد: مراسم امسال با شرایط خاصی همراه است؛ چون در یک سال اخیر دشمنان این نظام و مردم شائبه‌ای را به واسطه رسانه‌های خود دنبال می‌کنند تا بلکه بتوانند پشتوانه مردمی نظام را زیر سوال ببرند؛ در حالی که در مراسم‌های قبلیِ ملی و مذهبی، مردم نشان دادند که پشتیبانی از نظام را رها نکرده‌اند؛ به همین دلیل در ۱۴ خرداد، این مراسم جلوه‌گری خاصی خواهد داشت؛ البته غربی‌ها و رژیم صهیونیستی علی‌رغم اینکه این شواهد را می‌بینند، باز هم به یاوه‌گویی‌های خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه برخی جوانان از استان‌های مختلف به‌صورت پیاده حرکت خود را برای حضور در مراسم ۱۴ خرداد آغاز کرده‌اند، گفت: امسال شاهد کاروان‌های خانوادگی با خودرو‌های شخصی هستیم که تاکنون ۴۰۰ کاروان خانوادگی ثبت نام کردند؛ علاوه بر این، ۵۰۰ کاروان مردمی موتوری و ۴۵۰ کاروان مردمی پیاده نیز سازماندهی شدند تا در مراسم حضور یابند.

فرمانده سپاه تهران اضافه کرد: از این رو برای پذیرایی از زائران امام خمینی (ره) تاکنون ۳۱۳ موکب و ایستگاه صلواتی جانمایی شده و بسته‌های پذیرایی نیز با عنوان زنجیره سبز پیش‌بینی شده است؛ البته در کنار این موکب‌ها پردیس‌های فرهنگی هم با اجرای برنامه‌های خاص، جلوه ویژه‌ای به مراسم خواهند داد.

سردار حسن‌زاده یادآور شد: مراسم ساعت هشت صبح آغاز خواهد شد؛ لذا اقدامات و تمهیدات ویژه‌ای برای صحن‌های خارجی و زیرزمین صحن برای خانواده‌ها و عموم زائران لحاظ شده است؛ همچنین ۱۴ پارکینگ هم برای زائران پیش‌بینی شده و این در حالی است که قرارگاه شهید فهمیده از مبدأ استان‌ها مسئولیت دارد و مأموریت آن زمانی به پایان می‌رسد که آخرین زائر به شهر محل سکونت خود بازگردد.

وی در مورد مهمانان استان‌های دور، گفت: برای حضور در مراسم سال جاری، ۱۵۰ هزار نفر که مسافت محل سکونت آن‌ها تا تهران بسیار طولانی است، حضور خواهند داشت؛ لذا برای آن‌ها مکان‌هایی بین راه برای شب‌ماندگاری پیش‌بینی شده تا با صحت و سلامت در مراسم حضور یابند و بعد از پایان مراسم هم سالم به خانه‌های خود بازگردند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی