شناسه خبر : 140630
تاریخ انتشار : 1402/03/10 17:28
6 مرز در عراق برای تردد زائران اربعین تعیین شد

وحیدی خبر داد؛

6 مرز در عراق برای تردد زائران اربعین تعیین شد

وزیر کشور با بیان اینکه 6 مرز در عراق برای تردد در نظر گرفته شده است، گفت: امسال مرز خسروی 24 ساعته شد و گذر از مرز با گذرنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

نورنیوز - گروه سیاست: احمد وحیدی ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه نشست خود با وزیر کشور عراق با بیان اینکه ۶ مرز در عراق برای تردد در نظر گرفته شده است، گفت: امسال مرز خسروی ۲۴ ساعته شد و گذر از مرز با گذرنامه‌های ویژه انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در داخل عراق وسایل نقلیه ویژه‌ای برای تردد زائران در نظر گرفته خواهد شد،گفت: طرف عراقی هم آمادگی دارد تا کار زوار به بهترین نحو انجام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در این دیدار موضوعات مختلف مورد علاقه دو کشور بحث و بررسی شد و ما امروز شاهد بهترین روابط دو دولت هستیم،افزود: امروز درباره هماهنگی مسائل امنیتی و تروریستی، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق سلاح و جرائم سازمان یافته دو کشور تبادل نظر شد.

وحیدی تاکید کرد: توافقات خیلی خوبی داشتیم، این توافقات در راستای رفاه هرچه بیشتر زوار در مسیر‌های زیارتی در عراق است.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق نیز با بیان اینکه با دعوت وزیر کشور ایران به تهران آمدیم،گفت: در این سفر مهم، مسائل مشترک دو کشور را بررسی کردیم که در راس آن سفر اربعین بود.

او با اشاره به اینکه ما مشکلات سال گذشته اربعین را بررسی و هماهنگ کردیم تا این مشکلات رفع شود،افزود: کنترل مرزهای مشترک دو کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت. ما نیازمند تشدید نظارت  های مرزی و تبادل اطلاعاتی برای کنترل مرزی هستیم.

وزیر کشور عراق گفت: همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر از موضوعات مورد بحث ما بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی