شناسه خبر : 140590
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 9 خرداد ساعت 20:23
سخنان گراهام، واکنش مدودف و تبدیل جنگ اوکراین به بحرانی کنترل‌ناپذیر!

نورنیوز بررسی کرد؛

سخنان گراهام، واکنش مدودف و تبدیل جنگ اوکراین به بحرانی کنترل‌ناپذیر!

با افزایش انتقاد‌‌ات مسکو از سناتور لیندسی گراهام، کی‌یف ویدئوی کاملی از نشست او با زلنسکی منتشر کرد که در آن گراهام به سرمایه‌گذاری خاص مقامات آمریکایی در اوکراین برای مواجهه با روس‌ها و کشتن آنها اذعان کرده است.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: افشاء سخنان «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی و یکی از حامیان اصلی جنگ اوکراین و گسترش ناتو به شرق، بحران‌های تازه‌ای برای او ایجاد کرده است!

وزارت کشور روسیه، لیندسی گراهام را پس از انتشار ویدئوی نشست او با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده است.

در این ویدئو که توسط دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده، به نظر می‌رسد گراهام با اشاره به حمایت ایالات متحده از اوکراین می‌گوید: «روس‌ها در حال مرگند و این بهترین پولی است که آمریکا تا به حال خرج کرده است.»

این ویدئو در شبکه‌‌های اجتماعی روسیه به طور گسترده منتشر شده و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته است.

کمیته تحقیقات روسیه که عالی‌ترین آژانس تحقیقات جنایی این کشور است، اعلام کرده؛ یک پرونده جنایی علیه گراهام بر این اساس باز کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین نیز سخنان گراهام را مایه شرم‌ساری آمریکا دانسته است.

از سوی دیگر «دیمیتری مدودف» یکی از یاران نزدیک «ولادیمیر پوتین» نیز با اشاره به سرنوشت «رابرت کندی»، «هوی لانگ» و «جان میلتون الیوت»، گراهام را تهدید به ترور کرد و در کانال تلگرامی خود نوشت: «در آمریکای محبوبش نه تنها مردم عادی مرتباً کشته می‌شوند، بلکه پول‌های کثیف نیز برای کشتن سناتورها خرج می‌شود!»

با افزایش انتقاد‌‌ات مسکو از این سناتور جمهوری‌خواه، کی‌یف، ویدئوی کاملی از این نشست منتشر کرد که در آن گراهام به سرمایه‌گذاری خاص مقامات آمریکایی در اوکراین برای مواجهه با روس‌ها و کشتن آنها اذعان کرده است.

به عبارت بهتر؛ گرچه انتشار کامل این فیلم ویدئویی برخی ابهامات محدود را در خصوص سخنان ضد روسی گراهام برطرف کرده، اما اتفاقا نشان می‌دهد که کلیت چنین سخنانی از سوی او ولو به صورت محتاطانه‌تر بیان شده است.

اکنون سازمان سیا باید در کنار دیگر دغدغه‌های خود، به فکر صیانت خاص از لیندسی گراهام سناتور جنجالی حزب جمهوری‌خواه نیز باشد!

فراتر از آن؛ از آنجا که ممکن است در آینده‌ای نزدیک، دامنه گاف‌ها و افشاگری‌های ناخواسته‌ای که مقامات آمریکایی در خصوص مداخله امنیتی، نظامی و میدانی واشینگتن در جنگ اوکراین صورت می‌دهند افزایش یابد، قطعا روس‌ها از این موضوعات چشم‌پوشی نخواهند کرد!

طی ماه‌های اخیر بسیاری از راهبردنویسان آمریکایی از جمله «هنری کیسینجر» هشدار داده‌اند که بحران اوکراین اگر به یک «پرونده باز» تبدیل شود و به لحاظ میدانی، نقطه پایانی برای آن ترسیم نشود، برای همه بازیگران دخیل در این ماجرا، مخصوصا آمریکا و اعضای ناتو به‌شدت هزینه‌ساز خواهد بود.

با این حال مقامات آمریکایی و انگلیسی همچنان در حال پیشبرد راهبرد «دائمی کردن بحران اوکراین» هستند، چنانچه گویا از تبعات تاکتیک‌های خطرناک و پُر هزینه‌ این رویکرد غافل‌اند!

سخنان اخیر مدودف و دیگر مقامات روسی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی نشان می‌دهد که جنگ اوکراین در حال تبدیل شدن به یک «بحران کنترل‌ناپذیر» از سوی غرب بوده و صبر راهبردی مسکو در قبال اقدامات آشکار و پنهان ناتو در میدان نبرد در حال اتمام است تا جایی که ممکن است سناتورهایی مانند لیندسی گراهام نیز مصون نمانند!


نورنیوز
اخبار مرتبط



نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی