شناسه خبر : 140587
تاریخ انتشار : 1402/03/09 19:53
حمایت آلمان و ایتالیا ازخشونت‌های ناتو در کوزوو

حمایت آلمان و ایتالیا ازخشونت‌های ناتو در کوزوو

آلمان و ایتالیا حمایت خود را از اقدامات خشونت‌آمیز نیروهای موسوم به صلح‌بان ناتو در کوزوو اعلام کردند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: آلمان و ایتالیا با حمایت از اقدامات نیروهای ناتو در شمال کوزوو مدعی حمایت از کاهش تنش در این منطقه شدند!

«جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا روز سه‌شنبه از سربازان ایتالیایی گروه صلح‌بان ناتو که در جریان درگیری‌های اخیر در کوزوو مجروح شده‌اند، حمایت کرد.

نخست‌وزیر ایتالیا بدون اشاره به نقش نیروهای ناتو در تنش‌های کوزوو گفت که مقامات محلی باید از حرکت‌های یک‌جانبه خودداری کنند.

ملونی ادامه داد: آنچه در حال وقوع است کاملاً غیرقابل‌قبول و غیرمسئولانه است. ما هیچ‌گونه حمله دیگری را علیه نیروهای ناتو تحمل نخواهیم کرد. اجتناب از اقدامات یک‌جانبه بیشتر، از سوی مقامات کوزوو بسیار مهم است.

نخست‌وزیر ایتالیا مدعی شد که دولت رم کماکان به صلح و ثبات در بالکان غربی متعهد است و از طریق همکاری با متحدان خود برای رسیدن به این هدف ادامه خواهد داد.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا هم روز گذشته اعلام کرد که ۱۱ سرباز ایتالیایی در درگیری در کوزوو مجروح شده‌اند که حال ۳ تن از آنها وخیم است.

علاوه بر این وزارت خارجه آلمان نیز در بیانیه‌ای درگیری در شمال کوزوو که منجر به زخمی شدن ده‌ها سرباز ناتو شد را محکوم کرد.

وزارت خارجه آلمان همچنین خواستار کاهش تنش‌ها در شمال کوزوو شد.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان در این باره آمده است: از کوزوو و صربستان می‌خواهیم بدون تعلل بیشتر گفتگوها برای کاهش تنش را آغاز کنند.

لازم به ذکر است حضور نیروهای ناتو در شمال کوزوو روز گذشته به تشدید تنش‌ها و درگیری در این منطقه منجر شد. نیروهای موسوم به صلح‌بانان ناتو دیروز دوشنبه با صرب‌های شهر زویجان در شمال کوزوو درگیر شدند. بنا به گزارش‌ها، نیروهای ناتو به روی صرب‌های ساکن در شمال کوزوو آتش گشودند و پس از محاصره شدن از سوی معترضان صرب مجبور به عقب‌نشینی شدند.

پس از آنکه اکثر صرب‌های ساکن کوزوو انتخابات در چهار شهر را تحریم کردند، ناآرامی‌ها در این منطقه شروع شد.


نورنیوز
کلید واژگان
ناتوصربستانکوزوو
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی