شناسه خبر : 140574
تاریخ انتشار : 1402/03/09 17:01
تورم در انگلیس تا پایان سال 2025 از کنترل خارج خواهد شد

تورم در انگلیس تا پایان سال 2025 از کنترل خارج خواهد شد

بانک آمریکایی «گلدمن ساکس» هشدار داد که تورم در بریتانیا تا پایان سال 2025 از کنترل خارج خواهد شد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی چندملیتی گلدمن‌ساکس هشدار داد که بانک مرکزی انگلیس به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و افزایش نگران کننده دستمزد‌ها در این کشور، تا قبل از پایان سال ۲۰۲۵ نمی‌تواند تورم را کنترل کند.

غول وال استریت پیش‌بینی کرد که حداقل دو سال و نیم طول می‌کشد تا سیاست‌گذاران انگلیسی نرخ بهره را از سطح فعلی ۸.۷ درصد به هدف ۲ درصد برگردانند.

ابراهیم قادری، اقتصاددان انگلیسی در گلدمن ساکس، هشدار داد که تورم در انگلیس که از اوت ۲۰۲۱ بالاتر از هدف بانک مرکزی این کشور باقی مانده است، شروع به تأثیرگذاری بر بسیاری از کالا‌ها و خدمات کرده است.

او افزود: با توجه به وضعیت ناخوشایند در بازار کار، ما همچنان نگران خطرات رشد دستمزد‌ها هستیم که در میان مدت به اندازه کافی و پایدار کاهش نیافته است.

تجزیه و تحلیل این کارشناس گلدمن ساکس نشان می‌دهد که بین افزایش یا کاهش قابل توجه قیمت تولیدکننده و تأثیر آن بر هزینه هفتگی در فروشگاه‌ها حدود شش ماه تاخیر وجود دارد.

این رابطه نشان می‌دهد که قیمت‌های سوپرمارکت‌ها باید در آینده تعدیل شود، اما این کاهش احتمالا تدریجی خواهد بود و قیمت مواد غذایی تا سال ۲۰۲۶ با سرعت سالانه حداقل ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

اتحادیه خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) نیزبه تازگی اعلام کرد که تورم قیمت فروشگاه‌ها در این ماه به ۹ درصد افزایش یافته است که از ۸.۸ درصد در آوریل افزایش یافته است.


فارس
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی