شناسه خبر : 140564
تاریخ انتشار : 1402/03/09 15:48
رازهایی درباره اوکراین که از زبان شولتز بر مَلا شد!

نورنیوز بررسی کرد؛

رازهایی درباره اوکراین که از زبان شولتز بر مَلا شد!

سخنان شولتز بیان‌گر اهداف و دیدگاه غرب در قبال اوکراین است به این معنا که این کشور را صرفا ابزاری علیه روسیه می‌دانند که نباید درخواستی مانند سودای عضویت در ناتو داشته باشد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: جنگ اوکراین همچنان اصلی‌ترین کانون توجهات غرب است و اروپا و امریکا سیاست‌ها و رفتارهای فردی و جمعی خود را بر این اساس تعریف و اجرا می‌کنند.

طی روزهای اخیر مقامات غربی و متحدان ‌آنها بر افزایش ارسال تجهیزات و ادوات نظامی به اوکراین تاکید کرده‌اند، چنانچه «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آنکه در حاشیه نشست بروکسل گفت به زودی جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین ارسال خواهند شد، از تکمیل آموزش 15 هزار نفر از نیروهای ارتش اوکراین نیز خبر داد.

«جو بایدن» نیز در دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» در حاشیه اجلاس گروه ۷ در هیروشیما ضمن اعلام بسته جدید کمک نظامی آمریکا به ارزش ۳۷۵ میلیون دلار به اوکراین گفت: آمریکا از انجام هیچ کاری برای تقویت نیروی دفاعی اوکراین در جنگ با روسیه دریغ نمی‌کند.

«ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس نیز حمایت از کی‌یف را اصلی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های کشورش دانسته و جنگ را گزینه اروپا و آمریکا می‌کند. 

از طرفی نیز «کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه  ضمن اعلام همراهی با کی‌یف عنوان می‌کند که توافق درباره بسته یازدهم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه باید پیش از نشست آتی سران کشورهای اروپایی که قرار است در ماه جولای برگزار شود، حاصل شود.

مجموع این سخنان با تبلیغات و فضاسازی رسانه‌ای گسترده گرچه در نگاه اول حمایت غرب از اوکراین در برابر روسیه را به ذهن متبادر می‌کند و زلنسکی هم با ژست‌هایی شبیه ابرقهرمانان هالیوودی سعی در برجسته‌سازی آن دارد اما برخی کلید‌واژه‌های به‌کار رفته در ادبیات سران غرب، بیشتر نشان از یک آدرس غلط بزرگ است!

در همین راستا؛ «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در سخنانی تامل برانگیز در یک مصاحبه تلویزیونی عنوان کرده؛ اوکراین در آینده قابل پیش‌بینی به ائتلاف نظامی ناتو نخواهد پیوست.

شولتز در این‌باره توضیح داده: «ناتو در سال ۲۰۰۸ در جریان نشست بخارست تصمیماتی را اتخاذ نمود که متعاقب آن یک چشم‌انداز بلندمدت (برای عضویت کشورها) را تدوین کرد. برای همه روشن است که [الحاق اوکراین به ناتو] در آینده قابل پیش‌بینی اتفاق نخواهد افتاد.»

«میرچا جیوانا» معاون دبیرکل ناتو در حاشیه مجمع پارلمانی این ائتلاف در لوکزامبورگ نیز اذعان کرده که کشورهای عضو ناتو روی پیش‌برد درخواست اوکراین برای پیوستن به این اتحاد نظامی، اتفاق نظر ندارند!

در همین حال؛ با توجه به فرو ریختن باخموت و تسلط ارتش روسیه بر این منطقه، غرب با ارسال تسهیلات بیشتر به دنبال حفظ وضعیت جنگی و جلوگیری از حرکت کی‌یف به سمت مصالحه است.

به عبارت دقیق‌تر؛ سخنان شولتز بیان‌گر اهداف و دیدگاه غرب در قبال اوکراین است به این معنا که این کشور را صرفا ابزاری علیه روسیه می‌دانند که نباید درخواستی مانند سودای عضویت در ناتو داشته باشد.


نورنیوز
اخبار مرتبط





نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی