شناسه خبر : 140420
تاریخ انتشار : 1402/03/07 10:15
نمایی از مطبوعات کشور

یکشنبه ۷ خرداد ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

ایران:

اتحاد اعضای اوپک در مقابل اختلاف‌افکنی غرب (ص۲)

«هیثم الغیص» دبیرکل سازمان اوپک روز گذشته در پاستور با رئیس جمهور کشورمان دیدار کرد؛ دیداری که علاوه بر اهمیت اقتصادی، دارای معانی مهم سیاسی، به‌ویژه در حوزه منطقه‌ای نیز بود. آیت‌الله رئیسی در این دیدار صرفاً به مسأله نفت اشاره نکرد، بلکه بر انسجام و اتحاد اعضای اوپک در مقابل ایجاد اختلاف و تفرقه از سوی کشورهای غربی هم تأکید کرد. تأکید بر این همگرایی را می‌توان ادامه مسیری دانست که با بازسازی روابط ایران و عربستان سعودی، هموار شد. پیشتر مشخص بود که آنچه در پکن میان تهران و ریاض توافق شد، صرفاً در حوزه دیپلماتیک یا امنیتی باقی نمی‌ماند، بلکه به سایر حوزه‌ها بویژه اقتصادی نیز گسترش می‌یابد. نفت و تلاش برای اثرگذاری مثبت بر قیمت‌های این کالای جهانی، بویژه از طریق کشورهای تولیدکننده از جمله مواردی است که می‌توان شاهد اثرگذاری همگرایی کشورهای منطقه، به‌ویژه ایران و عربستان بود، امری که قطعاً خوشایند قدرت‌های غربی نخواهد بود.

کیهان:

واکنش اپوزیسیون به آزادی دیپلمات ایرانی غرب باز هم ما را فروخت (ص۱۱)

آزادی اسدالله اسدی دیپلمات به ناحق دزدیده شده کشورمان توسط غربی‌ها، بار دیگر ضد انقلاب را دچار برآشفتگی و ادراک پوچی و بی‌مصرفی خود کرد. طیفی که جز تفاله، مقام دیگری برای خود قائل نیست و احساس می‌کند غرب بار دیگر آنها را به ایران فروخته است. موج واکنش ضد انقلاب به آزادی دیپلمات بی‌گناه کشورمان، بار دیگر نشان داد اپوزیسیون از ترس تحویل به ایران توسط دولت‌های غربی به خود می‌لرزد و چقدر خود را باخته است.

جام‌جم:

زن،‌ زندگی، اغتشاش (ص۱۰)

در روزگاری که فیلمنامه‌های سفارتخانه‌ای فرهنگ ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند و فستیوال کن، مکان عرض‌اندام سلبریتی‌هایی شده که با این جریان همدستی می‌کنند که نمونه آن را این روزها با فیلم «من، مریم، بچه‌ها و ۲۶ نفر دیگر» و «آیه‌های زمینی» در هفتاد‌و‌ششمین جشنواره کن شاهد هستیم، البته ۴۰ فیلم دیگری که گویا با تلاش غرب ساخته شده‌اند که آن‌قدر بی‌کیفیت بودند که حتی مدیران این جشنواره هم از انتخاب آنها سرباز زدند، بازخوانی دقیق آثاری که این‌گونه به فرهنگ ایرانی لطمه می‌زنند بیش از پیش ضروری است.

قدس:

پاسخ قاطع مرزبانی به ماجراجویی طالبان (ص۲)

همزمان با این درگیری‌ها توپخانه رسانه‌های ضد انقلاب شروع به دروغ پردازی کردند امارسانه‌های رسمی کشورمان اعلام داشتند در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است، با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب وهمچنین اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است. پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماس‌هایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. در همین رابطه سردار رادان فرمانده کل فراجا تأکید کرد نیروهای مرزی ایران به هرگونه تعدی قاطعانه پاسخ خواهند داد.

جوان:

فرار مالیاتی خاص! (ص۱)

مردم عادی در شرایط فعلی بدون هیچ خطایی به طور کامل و دقیق مالیات خود را می‌پردازند ولی با بررسی شاخص‌های اقتصادی و حجم فرار مالیاتی در کشور، شاهد وجود یک ناعدالتی در پرداخت مالیات از سمت برخی افراد و مشاغل هستیم. عمده فرار مالیاتی مشاغل در بخش مشاغل خاص با درآمد‌های بسیار بالا نظیر آرایشگاه‌های زیبایی زنانه، پزشکان، وکلا، رستوران‌داران، طلافروشان، آهن‌فروشان و بنگاه‌های املاک است که با استفاده از ضعف قانونی بزرگ در تبصره ماده ۱۰۰ اقدام به دور زدن سازمان امور مالیاتی و پرداخت مالیات توافقی و غیردقیق می‌کنند و بدین شکل فرار مالیاتی بزرگی در این بخش در حال وقوع است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی