شناسه خبر : 140295
تاریخ انتشار : 1402/03/02 21:13
یادگیری همراه با تجربه در بزرگترین اپراتور خاورمیانه

یادگیری همراه با تجربه در بزرگترین اپراتور خاورمیانه

اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیل دانشگاه هستید، اگر می‌خواهید دایره ارتباطات خود را گسترش دهید؛ مهارت‌های جدیدی بدست آورید و اگر قصد دارید شانس خود را برای استخدام در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ایران امتحان کنید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا این مطلب برای شماست؟

فاصله میان دانشگاه و بازار کار زمانی از بین می‌رود که بتوان امکانی را برای فارغ‌التحصیلان فراهم کرد تا بتوانند حتی بدون داشتن تجربه کار کافی، دست به آزمون و خطا بزنند، با دیگران تعاملات کاری برقرار کنند و مهارت‌های خود را ارتقاء دهند. برنامه‌هایی که تحت عنوان کارآموزی برگزار می‌شود، یکی از کلیدی‌ترین فرصت‌هایی است که پیش‌ روی این افراد قرار دارد تا ضمن محک زدن توانمندی‌های خود، رنگ و بوی فضای کار را حس کرده و رفته رفته بتوانند مسیر شغلی خود را پیدا کنند.

کارآموزی در بزرگ‌ترین اپراتور خاور میانه

تحقیقاتی که در کشورهای پیشرفته از تازه‌ فارغ‌التحصیلان هنگام انجام اولین مصاحبه‌های استخدامی انجام شده؛ نشان می‌دهد احتمال موفقیت و استخدام آنها، حدود ۸ درصد است و افراد بطور متوسط بین ۳ تا ۶ ماه درگیر استخدام در شرکت‌ها هستند.

در مقابل، با توجه به چالش‌هایی که در استخدام تازه فارغ‌التحصیلان در ایران وجود دارد، می‌توان گفت فرآیند استخدام این افراد معمولاً طولانی‌تر بوده و با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است که در نتیجه، این امر باعث کاهش شانس افراد برای یادگیری و استخدام خواهد شد.

یکی از شرکت‌هایی که در کشورمان، فرآیند استخدام کارجویان را تسهیل کرده و به آنها آموزش رایگان نیز ارائه می‌کند، شرکت همراه اول است. این شرکت در راستای کمک به نیروهای جوان و تحصیل‌کرده برای شناسایی و تربیت افراد بااستعداد و طراحی مسیر شغلی آنها، دوره‌های کارآموزی برگزار می‌کند تا پس از اتمام دوره، افراد منتخب را در شرکت همراه اول استخدام کند. 

آکادمی همراه اول به عنوان برگزارکننده این دوره‌ها، تاکنون ۶ دوره کارآموزی را با موفقیت برگزار کرده است. در دوره‌های گذشته، بیش از ۳۵۰۰۰ رزومه ثبت شده، بالغ از ۴۳۰ موقعیت کارآموزی و بیش از ۳۱۰ کارآموز در همراه اول و شرکت‌های تابعه استخدام شده‌اند. 

مدت زمان و شرایط شرکت در هفتمین دوره کارآموزی همراه اول

هفتمین دوره کارآموزی همراه اول، از تیر ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد. دانشجویان ترم‌های آخر مقطع کارشناسی و دانشجویان یا فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر از آن می‌توانند در این دوره‌ ثبت‌نام کنند. علاوه بر مقطع تحصیلی، نکات ذکر شده در شرح هر موقعیت نیز جزو پیش‌نیازهای ورود به دوره است.

بطور کلی دوره‌های کاراموزی، طی ۴ ماه و به‌صورت تمام وقت و حضوری، در معاونت‌های شرکت همراه اول از قبیل فنی و توسعه شبکه، بازاریابی و فروش، تحقیق و توسعه، فناوری اطلاعات و ... برگزار می‌شود.

نکته‌ای که متقاضیان باید بدانند این است که هر فرد امکان ارسال درخواست برای حداکثر ۳ موقعیت کارآموزی را دارد. در ادامه و پس از بارگزاری فایل رزومه در پنل کاربری و همینطور پشت سر گذاشتن آزمون اینترنتی، کسانی که حد نصاب لازم را به دست آورند و بیشترین تطابق را با موقعیت کارآموزی داشته باشند، به مصاحبه دعوت خواهند شد.

مزایای شرکت در دوره کارآموزی همراه اول

اولین و مهم‌ترین مزیت دوره‌های کارآموزی در شرکت همراه اول، کسب تجربه در یکی از معتبرترین شرکت‌های ICT در ایران و بالا بودن شانس استخدام در این شرکت است. کارآموزانی که به دوره‌ کارآموزی راه پیدا می‌کنند، این فرصت را دارند تا در محیط واقعی کسب‌وکار، دانش و مهارت‌های خود را ارتقاء دهند و چنانچه عملکرد مناسبی از خود نشان دهند، پس از ارزیابی پایان دوره می‌توانند در شرکت همراه اول استخدام شوند.

برای اینکه کارآموزان بتوانند عملکرد مناسبی از خود نشان دهند، در طول دوره کارآموزی، یک تسهیل‌گر و یک منتور در کنار هر فرد وجود دارد. تسهیل‌گر به کارآموزان در راستای فراهم بودن شرایط و ویژگی‌های مناسب برای سپری کردن دوره کارآموزی کمک می‌کند. منتور نیز فردی متخصص است که در هر موقعیت شغلی، کارآموزان را در راستای انجام وظایف و پروژه‌های محوله، هدایت و راهبری می‌کند. 

در بسیاری از دوره‌های کارآموزی، دستمزدی به کارآموزان پرداخت نمی‌شود اما کسانی که موفق به حضور در دوره‌های کارآموزی همراه اول شوند، نه تنها در طول دوره کارآموزی حقوق دریافت می‌کنند، بلکه از بیمه نیز بهره‌مند خواهند شد.

برخورداری نخبگان از امتیاز شرکت در دوره کارآموزی و دریافت گواهینامه معتبرِ کارآموزی در شرکت همراه اول، یکی دیگر از مزیت‌هایی است که شامل حال کارآموزان می‌شود.

از جمله دیگر مزایای کارآموزی در شرکت همراه اول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش روابط و ارتباطات با افراد با تخصص‌های مختلف؛
  • بهره مندی از راهنمایی منتورهای با تجربه و متخصص؛
  • کار بر روی پروژه‌های واقعی در فضای کسب‌وکار؛
  • شرکت کردن در کارگاه‌های آموزشی جهت ارتقاء مهارت‌های نرم.

شانس خود را برای استخدام در همراه اول بالا ببرید

برای اینکه بتوانید از مسیر کارآموزی، موفق به استخدام در شرکت همراه اول شوید، باید برای هر موقعیت از تحصیلات و رزومه مناسبی برخوردار باشید و بتوانید علاوه بر کسب حد نصاب لازم در آزمون اینترنتی، در فرآیند مصاحبه نیز عملکرد موفقی داشته باشید. قدم اول برای این کار مراجعه به وب‌سایت آکادمی همراه، ثبت اطلاعات و ساخت رزومه در پنل کاربری است.

عملکرد شما در طول دوره کارآموزی، رضایت منتور از کیفیتی که از خود ارائه می‌کنید و تطابق با فرهنگ سازمانی، همگی از جمله معیارهای مهم برای استخدام در همراه اول پس از پایان دوره کارآموزی است. بنابراین اگر موفق شدید به دوره کارآموزی راه پیدا کنید، از همان ابتدا همه تلاش خود را بر روی این موارد قرار دهید تا پس از ارزیابی پایان دوره، بتوانید یکی از گزینه‌های استخدام در همراه اول باشید.

جمع‌بندی

با توجه به نکات و توضیحاتی که در مورد دوره‌های کارآموزی همراه اول ارائه شد؛ اگر قصد ثبت‌نام دارید، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین برای اطلاع از موقعیت‌های کارآموزی و سایر اطلاع‌رسانی‌های مربوطه، به وب‌سایت آکادمی همراه به نشانی hamrah.academy مراجعه کنید.


شرکت ارتباطات سیار ایران
کلید واژگان
همراه اولدانشجو
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی