شناسه خبر : 140292
تاریخ انتشار : 1402/03/02 19:09
ایران ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط با اندونزی ایجاد کرده است

ایران ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط با اندونزی ایجاد کرده است

رئیس‌جمهور در دیدار با رئیس مجلس نمایندگان اندونزی اظهار کرد: ایران علی‌رغم تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه، پیشرفت‌های زیادی داشته و به توانمندی‌هایی دست یافته که ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط دو کشور ایجاد کرده است.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی دو روزه خود به اندونزی، عصر امروز سه‌شنبه در دیدار خانم «پوآن ماهارانی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور، با اشاره به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، بر ضرورت ارتقای روابط تهران-جاکارتا تأکید کرد و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تهدیدات و تحریم‌های ظالمانه، پیشرفت‌های زیادی داشته و به توانمندی‌هایی دست یافته که ظرفیت‌های خوبی برای توسعه روابط دو کشور ایجاد کرده است.

رئیس‌جمهور با قدردانی از مواضع اندونزی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و افغانستان، توسعه روابط را در راستای تأمین منافع دو کشور، مردم منطقه و مسلمانان دانست.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گفتگوها و اسناد امضا شده با مقامات اندونزی، از توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های انرژی، پزشکی و علمی و فناوری خبر داد و تأکید کرد: هیچ مانعی بر سر راه توسعه روابط دو کشور وجود ندارد.

پوآن ماهارانی رئیس مجلس نمایندگان اندونزی هم در این دیدار با اعلام حمایت پارلمان این کشور از توافقات صورت گرفته در این سفر اظهار کرد: یقین دارم روابط دو کشور نه فقط در زمینه سیاسی بلکه در حوزه‌های اقتصادی و پزشکی و به ویژه تولیدات دارویی توسعه خواهد یافت.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی