شناسه خبر : 140236
تاریخ انتشار : 1402/03/01 11:32
انعقاد پیمان‌های پولی در قالب اتحادیه پایاپای آسیایی

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

انعقاد پیمان‌های پولی در قالب اتحادیه پایاپای آسیایی

رئیس‌کل بانک مرکزی مهم‌ترین اهداف نشست اتحادیه پایاپای آسیایی را استفاده از ارز‌های محلی و پیمان‌های پولی بین اعضا دانست.

نورنیوز - گروه اقتصاد: از دوم تا چهارم خردادماه اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی (Asian Clearing Union) را در بانک مرکزی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این اجلاس رؤسای بانک مرکزی ۹ کشور عضو به همراه کشور‌هایی به عنوان ناظر دعوت شده‌اند. با تغییراتی که در اساسنامه این اتحادیه خواهیم داد امیدواریم اجلاس بین‌المللی خوبی برگزار شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی درباره هدف از برگزاری این اجلاس در تهران بیان کرد: هدف ما این است که بتوانیم معاملات پایاپای را بین کشور‌های عضو برقرار کنیم تا اعضا با ارز‌های محلی خود کار کنند و از طرف دیگر موضوع پیمان‌های پولی دوجانبه و حتی چندجانبه را با همدیگر پیگیری کنیم.

فرزین همچنین با اشاره به محور‌های نشست پیش رو یادآور شد: موضوعات اساسی اجلاس شامل معاملات پایاپای، اتحادیه‌های پولی دوجانبه و چندجانبه است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دیدار با همتایان خود در کشور‌های منطقه، سفر‌های اخیر به کشور‌های منطقه را در تسهیل روابط پولی و بانکی مؤثر دانست و تأکید کرد که خبر‌های خوبی در این زمینه در راه است.

گفتنی است اجلاس تهران پنجاه و یکمین نشست اتحادیه پایاپای آسیایی است. پنجاهمین اجلاس اردیبهشت‌ماه سال قبل در اسلام‌آباد پاکستان برگزار شده است.

اتحادیه پایاپای آسیایی در دهه ۷۰ میلادی با هدف تسهیل تسویه پرداختی چندجانبه؛ استفاده از ارز‌های محلی آن منطقه و ارتقای سطح چندجانبه بین اعضا شکل گرفت.


ایبنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی