شناسه خبر : 140233
تاریخ انتشار : 1402/03/01 10:04
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۱ خرداد ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

قاچاقچی زنان، اعدام شد مدعیان دروغین «زن، زندگی، آزادی» عزادار شدند (ص۲)

عصبانیت رسانه‌های ضدایرانی از اعدام قاچاقچی زنان و دختران ایرانی پس از هدف‌گیری و تقبیح برخی مفاهیم همچون «ناموس‌پرستی»، مهر تایید دیگری بر این مدعاست که در پس شعار زن، زندگی، آزادی این مدعیان دروغین حمایت از حقوق زنان، چیزی جز ترویج فحشا‌، بی‌بندوباری و ولنگاری نبوده است.

اعتماد:

وقتی اجرا نمی‌کنیم چرا برنامه می‌نویسیم؟ (ص۹)

رونمایی از برنامه هفتم توسعه زمانی صورت گرفت که اقتصاد و جامعه در وضعیتی بسیار حساس به سر می‌برد و با وجود بیش از ۶۰ سال سابقه برنامه‌ریزی توسعه در کشور و سپری شدن ۱۶ سال از ابلاغ سند چشم‌انداز بیست‌ساله، دستاوردهای برنامه‌ریزی کمتر از حد مورد انتظار در زمان تهیه و تصویب برنامه‌ها بوده است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که نظام برنامه‌ریزی کشور با تنگناها و چالش‌هایی روبروست که توان دستیابی به اهداف برنامه‌ها را با مشکل روبرو کرده که این تنگناها شامل وضعیت نامساعد محیط داخلی اقتصاد کشور، تسلط شرایط تحریمی بر اقتصاد، چشم‌انداز محدودیت منابع ارزی و جهش‌های مکرر نرخ ارز و جایگاه نامساعد کشور در بخش انرژی است.

جوان:

چرا حسابتان را جدا نمی‌کنید؟ (ص۲)

در ماجرا‌های مخالفت‌های شدید این‌روز‌ها با قصاص قاتلان جوانان مظلوم این دیار، یاوه‌های همیشگی غرب و نفاق و دشمنان و ضدانقلاب تابلودار طبیعی و بدیهی است، اما نوشته‌های آنها که چهل و اندی سال نان دین و انقلاب و مسئولیت‌های مختلف آن را خورده‌اند، جای شگفتی دارد. باید در این ماجرا هم مانند امام به آن‌ها گفت: کاری به کار آن‌ها که ‌‏صریحاً به ضد اسلام قیام کرده‌اند نداریم؛ اما شمایی که مسلمان هستید و هیچ‌گاه نمی‌خواهید به‌‎ ‌‏ضد اسلام قیام کنید چرا این‌قدر هوا‌های نفسانیه‌تان زیاد شده است که نمی‌فهمید دارید چه‌‎ ‌‏می‌کنید؟ بیایید حساب خودتان را جدا کنید. خیلی دیر شده است و خیلی دیر کرده‌اید، اما هنوز هم فرصت هست که دیانت و انسانیت خود را نشان بدهید و از این قاتلان و از اربابان حامی آنان اعلام برائت کنید...

جهان صنعت:

چرا واقعیت نان را به مردم نمی‌گویید (ص۱)

دولت‌ها هرگز شهامت نداشته‌اند قیمت واقعی برخی کا‌لا‌ها مثل نان‌، بنزین، برق و برخی دیگر از کالاها را از شهروندان بگیرند. در دهه قبل از تحریم دولت آن‌قدر درآمد نفتی داشت که این کار برایش ممکن بود اما حالا کف‌گیر به ته‌دیگ خورده و توانایی دولت در دادن یارانه پیدا و پنهان بسیار کاهش یافته است. آیا دولت حاضر است این را با صراحت به شهروندان بگوید؟ به نظر می‌رسد به دلیل کاهش سطح اعتماد عمومی به دولت‌، گفتن این حرف دشوار شده است.

خراسان:

اجحاف به کارگر به نفع صندوق‌ها (ص۹)

دولت در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه، شگفتانه‌های بسیاری برای کارگران و کارمندان پیشنهاد کرده است که نه تنها فاصله آن‌ها را با تحقق رویای پایان خدمت و رسیدن به دوران بازنشستگی زیاد می‌کند، بلکه با توجه به تغییر شیوه محاسبه مستمری، محدودکردن چتر حمایت از کارگران بدون کارفرما و کاهش معافیت بیمه سهم کارفرمایی، انگیزه‌ها برای ورود به کار و جذب نیروی کار را هم کاهش خواهد داد. 

قدس:

ما توانستیم (ص۲)

بازگشت غرورانگیز ناوگروه ۸۶  به میهن نمایشی از توان سیاسی و نظامی ایران در عرصه بین‌المللی است. این ناوگروه روز گذشته به‌طور رسمی مورد استقبال ملت ایران قرار گرفت. گرچه این مأموریت سختی‌ها و چالش‌های فراوانی داشت، اما همین سختی‌ها موجب شد صنعت نیروی دریایی ایران از بعد سخت‌افزاری و تجهیزات و همچنین بعد نرم‌افزاری و نیروی‌انسانی تحولات گسترده‌ای را شاهد باشد.

دنیای اقتصاد:

پایان نشست هیروشیما زیر سایه جنگ اوکراین (ص۱۳)

اجلاس امسال «گروه هفت» زیر سایه جنگ اوکراین قرار داشت. در این اجلاس رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که بسته کمک نظامی ۳۷۵میلیون دلاری جدیدی را به اوکراین می‌دهد. بایدن افزود که این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات زرهی، توپخانه، خمپاره و ادوات نظامی دیگر می‌شود. بایدن همچنین آمادگی کشورش را برای کمک به ایجاد ظرفیت بلندمدت اوکراین برای دفاع از خود و بازدارندگی در برابر حمله روسیه را اعلام کرد. بایدن همچنین در کنار دیگر رهبران جهان از آنها خواست تا با کمک یکدیگر خلبانان اوکراینی را برای استفاده از جنگنده‌های نسل چهارم مانند اف-۱۶ آموزش دهند. در همین راستا، ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که کشورش در تابستان آموزش خلبانان اوکراینی را آغاز خواهد کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی