شناسه خبر : 140174
تاریخ انتشار : 1402/02/31 10:39
آئین استقبال از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش برگزار شد

با حضور سرلشکر باقری؛

آئین استقبال از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش برگزار شد

آئین استقبال از ناوگروه 86 نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر باقری و امیر سرلشکر موسوی در منطقه یکم این نیرو مستقر در بندرعباس برگزار شد.

نورنیوز - گروه امنیتی و دفاعی: آئین رسمی استقبال از ناوگروه‌های ۸۶ نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش از دقایقی پیش در منطقه یکم دریایی نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، حجت الاسلام محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های دریانوردان حاضر در مأموریت دور دنیا حضور دارند.

بر اساس این گزارش، ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که به نام ناوگروه ۳۶۰ نیز شناخته می‌شود، از شهریور ماه سال ۱۴۰۱ به مأموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده بود پس از ۸ ماه سفر دریایی دریایی صبح امروز یک شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه با استقبال مسئولان عالی رتبه لشکری و کشوری و خانواده‌های دریانوردان وارد منطقه یکم دریایی ارتش در بندر عباس شد.

سرلشکر باقری: اقدام ناوگروه ۸۶ مبدا تاریخ جدیدی برای نیروهای مسلح شد

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در آیین استقبال رسمی از ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش که پس از ۸ ماه دریانوردی و طی یک دور کره زمین به کشور بازگشته است، اظهار داشت: دریادلان عزیزمان فراتر از عبور از امواج دریاهای بیکران، از امواج ایمان و اراده گذشته‌اند که توانستند این ماموریت را انجام دهند و همرزمانمان توانستند کار به ظاهر نشدنی را عملی کنند.

او افزود: حوادث گوناگون به ما نشان داده که برای عزت و سربلندی و دستیابی به اهداف و آرمان‌هایمان راهی جز طی کردن مسیر عزت و قدرت و اقتدار نداریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه در این مسیر اقتدار دریایی یکی از مهم‌ترین و شاید مهمترین عامل قدرت کشور ماست، گفت: ما برای اینکه یک قدرت دریایی بزرگ دریایی شویم هیچ چیز کم نداریم، اگر حاکمیت و مسئولان ما به این موضوع عنایت بیش از گذشته داشته باشند مسیر توسعه کشور از طریق قدرت دریایی بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه اقدام بی سابقه نیروی دریایی ارتش در انجام این ماموریت سخت و سنگین، مبدا یک تاریخ جدید برای نیروهای مسلح شد، تاکید کرد: این اتفاق، اتفاق کوچکی نیست، در رفت و آمدها و مذاکرات مشاهده می‌کنیم که حتی کشورهای برخوردار هم چنین جرات و جسارتی را ندارند.

او ادامه داد: این جمهوری اسلامی و ارتش ماست که در اوج تحریم و فشارهای گوناگون، دست همت به کمر خود می‌بندد و با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران چنین مسیر خطرناکی را طی می‌کند. آمارهای ارائه شده در گزارش‌ها استثنایی است برای نیروی دریایی که تحت تحریم است.


نورنیوز
اخبار مرتبط




نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی