شناسه خبر : 140166
تاریخ انتشار : 1402/02/30 23:40
خاندوزی: امیدواریم از بورس برای تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده شود

خاندوزی: امیدواریم از بورس برای تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده شود

وزیر اقتصاد گفت: امسال یکی از امیدواری‌های جدی دولت این است که از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: سید احسان خاندوزی در حاشیه همایش هفته ارتباطات و  روابط عمومی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان تأمین مالی در اقتصادها بازار سرمایه است اما متأسفانه به لحاظ تاریخی در کشور ما این نقش، نقش ضعیفی است به جهت اینکه خود بازار در مقایسه با مجموعه اقتصاد ملی ما سهم کمی داشته است، هر چند در سال‌های اخیر این سهم افزوده و پررنگ‌تر شد به‌ویژه که دوره پس از سقوط سال 99 را هم پشت سر گذاشتیم.

وزیر اقتصاد افزود: امسال یکی از امیدواری‌های جدی دولت این است که از ظرفیت بازار سرمایه برای تأمین مالی بخش‌های واقعی اقتصاد استفاده کند.

او با بیان اینکه درخواست‌های بسیار خوبی از سمت شرکت‌های معتبر بورسی در دستور کار است ادامه داد:  به رئیس سازمان بورس سپرده شده تا با سرعت بیشتری این درخواست‌ها به اجابت برسد و در نوبت قرار گیرد.

خاندوزی خاطرنشان کرد: حتی در مورد پیوستن به بازار، عرضه اولیه‌ها و بزرگ‌تر شدن خانواده بزرگ شرکت‌های بورسی، تقاضاهای بسیار خوبی هم در سال گذشته  وجود داشت و یکی دو مورد از خوشنام های اقتصاد ایران پیوستند، امسال نیز تعداد بیشتری را شاهد خواهیم بود.

وزیر اقتصاد تأکید کرد: به نظر می‌رسد با همه اقدامات، به جهت اهداف خود بازار که کارایی، نقد شوندگی، انصاف، سلامت و نظارت‌پذیری است و هم در نسبت بازار و اقتصاد ملی که بهره بردن بخش‌های بزرگ تولیدی و صادرکنندگان بزرگ  از ظرفیت اوراق بدهی و بازار سهام، سال درخشان‌تر از گذشته در انتظار  اقتصاد ایران خواهد بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی