شناسه خبر : 140067
تاریخ انتشار : 1402/02/27 17:36
رایزنی ایران و عربستان برای آغاز روابط پولی و بانکی دو کشور

وزیر اقتصاد خبر داد؛

رایزنی ایران و عربستان برای آغاز روابط پولی و بانکی دو کشور

به گفته وزیر اقتصاد، آغاز تبادلات اقتصادی دو کشور بر پایه برقراری مجدد روابط سیاسی خصوصاً در زمینه‌های پولی و مالی برای برگزاری حج از مهمترین محورهای گفتگو با وزیر اقتصاد عربستان بود.

نورنیوز - گروه اقتصاد: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشست امروز (27 اردیبهشت) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سفر خود به عربستان گفت: در مذاکرات با وزیر اقتصاد عربستان سه محور جهت احیا روابط اقتصادی مطرح شد و بنا شد ظرف سه ماه نتیجه مذاکرات اقتصادی در قالب نقشه جامع روابط اقتصادی منتشر شود.

او ادامه داد: مذاکراتی در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز نیز با وزیر اقتصاد عربستان نیز شکل گرفت و امیدواریم در این حوزه نیز شاهد تحولات مثبتی باشیم.

وزیر اقتصاد همچنین گفت: در این دیدار درباره موضوع برقراری مجدد پروازها میان دو کشور و بازگشایی بانک‌ها صحبت شد.

به گفته خاندوزی، آغاز تبادلات اقتصادی دو کشور بر پایه برقراری مجدد روابط سیاسی خصوصاً در زمینه‌های پولی و مالی برای برگزاری حج از مهمترین محورهای گفتگو با وزیر اقتصاد عربستان بود.

وزیر اقتصاد همچنین درباره مصوبه امروز هیئت دولت درباره مجوزهای کسب‌وکار اظهار کرد: امروز هیئت‌وزیران در راستای هدف‌گذاری رونق و رشد تولید مصوبه بسیار خوبی داشت که در این مصوبه ۱۵۰۰ مجوز کسب‌وکار به عنوان تنها مجوزهای تایید محوری که نیازمند تایید دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها است مورد تایید هیئت دولت قرار گرفت و فراتر از این ‍۱۵۰۰ مجوز، سایر مجوز‌ها ثبت محور هستند که متقاضیان با ثبت اطلاعات دقیق در درگاه ملی مجوزها و بارگذاری مدارک می‌توانند مجوز کسب‌وکار را دریافت کنند.

خاندوزی ادامه داد:  این تکلیفی بود که ماده 1 قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار از سال 1400 به عهده دولت گذاشته شده بود که امروز مصوب شد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی