شناسه خبر : 140057
تاریخ انتشار : 1402/02/27 13:02
کاسه گدایی زلنسکی و تناقض رفتار و گفتار غرب!

نورنیوز بررسی کرد؛

کاسه گدایی زلنسکی و تناقض رفتار و گفتار غرب!

اروپایی‌ها هم‌زمان و در حالی که کمک‌های نظامی به کی‌یف را مشروط ساختند، در اقدامی قابل تامل درخواست زلنسکی برای سخنرانی در برابر ده‌ها میلیون بیننده فینال مسابقه آواز یوروویژن را رد کرده و اجازه ندادند او افکار عمومی را مخاطب قرار دهد.

نورنیوز ـ گروه بین‌الملل: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی هفته اخیر سفری دوره‌ای به کشورهای اروپایی داشت و پس از سفر به ایتالیا و واتیکان راهی آلمان و سپس فرانسه و انگلیس شد. 

زلنسکی که همچنان در همان ژست‌ها و رفتارهای دوران بازیگری خود فرو رفته و به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی می‌خواهد دیدگاه کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان مطرح دنیا از جمله در هالیوود را به خود جلب نماید، محور سفر دوره‌ای خود را جمع‌آوری کمک‌های نظامی و نقدی از کشورهای اروپایی عنوان کرده است.

او در هر کدام از مقاصد سفرش وعده‌هایی از کمک‌های تسلیحاتی را دریافت می‌کند، چنانچه «جورجیا ملونی» نخست‌وزیر ایتالیا بر حمایت کامل از اوکراین در زمینه کمک‌های نظامی، مالی، بشردوستانه و بازسازی در کوتاه مدت و بلندمدت تاکید کرد.

در سفر زلنسکی به آلمان هم، برلین بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش بیش از ۲.۷ میلیارد یورو (سه میلیارد دلار) از جمله تانک، سامانه‌های ضدهوایی و مهمات را اعلام کرد. 

اواخر روز یکشنبه زلنسکی در سفری غیرمنتظره به فرانسه با «امانوئل» مکرون» همتای فرانسوی خود دیدار کرد و پس از یک شام سه ساعته، در قالب بیانیه مشترکی مکرون متعهد شد که ده‌ها خودروی زرهی دیگر را در اختیار کی‌یف قرار دهد.

زلنسکی سپس در حالی راهی انگلیس شد که پیش از آن، لندن در ادامه سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود در بیانیه‌ای اعلام کرد «ریشی سوناک» بسته جدید حمایت نظامی برای اوکراین را در دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین اعلام خواهد کرد.  

در ادامه، «اورزولا فون‌درلاین» رئیس کمیسیون اروپا در مراسم اهدای جایزه شارلمانی به زلنسکی، مردم این کشور را هم به عنوان برندگان جایزه معرفی کرد، حال آنکه مطابق اسناد موجود، زلنسکی بیش از حمایت از مردم اوکراین، به جمع آوری ثروت و واریز کمک‌های مالی غرب به حساب‌هایش پرداخته است.

البته تناقض رفتار تبلیغاتی و عملی غرب بر همگان آشکار شده، چنانچه مکرون که در دیدار با زلنسکی ادعای حمایت‌های همه‌جانبه از کی‌یف را مطرح ‌ساخت، بلافاصله در مصاحبه رسانه‌ای رسما عنوان کرد؛ تسلیحاتی که قابلیت شلیک به روسیه را داشته باشد به اوکراین نخواهد داد!

پیش از او نیز مقامات آلمان به کی‌یف هشدار داده بودند که سلاح‌های اروپایی نباید برای تهاجم به روسیه مورد استفاده قرار گیرد و صرفا جنبه دفاعی دارد.

این هشدارها که ناشی از هراس اروپا از رویارویی مستقیم با روسیه و پیامدهای واکنش عملی مسکو است، چنان بوده که زلسنکی برای جلب رضایت غرب از ادعاهای گذشته‌اش عقب نشسته و گفت؛ در حال آماده‌سازی ضدحمله برای آزادسازی «مناطق اشغال‌شده» توسط روسیه است، نه حمله به خاک این کشور.

اروپایی‌ها هم‌زمان و در حالی که کمک‌های نظامی به کی‌یف را مشروط ساختند، در اقدامی قابل تامل درخواست زلنسکی برای سخنرانی در برابر ده‌ها میلیون بیننده فینال مسابقه آواز یوروویژن را رد کرده و اجازه ندادند او افکار عمومی را مخاطب قرار دهد. 

در این میان؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید؛ به دلیل مشکلات اقتصادی، ببیشتر کشورهای اروپایی می‌خواهند به جای کمک به اوکراین به مشکلات داخلی خود رسیدگی کنند اما اگر کمک‌ها به اوکراین متوقف شود، کی‌یف سقوط می‌کند.

این سخنان نشان می‌دهد که برخلاف ادعاهای زلنسکی، نه تنها کمک‌های اروپا بی‌قید و شرط و پایان‌ناپذیر نیست، بلکه هدف اروپا نه پیروزی اوکراین بلکه صرف حمایت تا میزانی است که کی‌یف سقوط نکند و همچنان نقش قربانی را برای سیاست‌های غرب علیه روسیه ایفا کند.

اجازه ندادن به زلنسکی برای سخنرانی در یوروویژن علاوه بر اینکه ناشی از هراس سران غرب از مخالفت‌های مردمی با جنگ اوکراین است، در عین حال پیامی واضح به زلنسکی مبنی بر محدود بودن کمک‌های اروپا است.

به عبارت دقیق‌تر؛ آنچه در رفتار غرب در قبال اوکراین باید مورد توجه قرار گیرد، نه ادعاهای تبلیغاتی مقامات اروپایی در دیدار با زلنسکی، بلکه رفتار عملی آنها در خودداری از پذیرش خواست او مبنی بر سخنرانی در مراسم پایانی یوروویژن است که نشان از نگاه کاسب‌کارانه غرب به اوکراین به عنوان یک طعمه و قربانی دارد.

نکته اینکه؛ جاه‌طلبی‌ها و خیال‌پردازی‌های هالیوودی زلنسکی زمینه‌ساز این رفتار اروپایی‌ها شده و تاوان آن را میلیون‌ها نفر از مردم اوکراین بدون هیچ دستاوردی با جان و مال خویش می‌پردازند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی