شناسه خبر : 139984
تاریخ انتشار : 1402/02/25 11:20
نمایی از مطبوعات کشور

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

جام‌جم:

جایگاه کتاب همچنان والا (ص۱)

سخنان رهبر انقلاب در یک نگاه 
۱- برنامه‌سازان رسانه‌ای احتیاج دارند کتاب زیاد بخوانند 
۲- امروز در همه موضوعات کتاب‌های تالیف داخل داریم
۳- با وجود فضای مجازی کتاب همچنان در جایگاه والاست
۴- نمایشگاه کتاب یک همایش عظیم مردمی است
۵- نشانه‌های مژده‌بخش جوانانه نمایشگاه کتاب 
۶- استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بالاست
۷- لزوم شکسته‌شدن قیمت بالای کتاب
۸-  زمینه‌های نامساعد گرانی کاغذ 
۹- نشر، بخش مهمی از موضوع کتابخوانی در کشور است
۱۰- فرهنگ‌سازی کشور همواره احتیاج به کتاب دارد 
۱۱- توجه به ترجمه کتاب‌های در داخل 
۱۲- تلاش برای تولید کتاب‌های کودکان و نوجوانان 
۱۳- کتاب‌های خاطرات، بسیار باارزش هستند
۱۴- تقدیر از بانوان نویسنده خاطرات دفاع مقدس

اعتماد:

فرهنگ‌سازی کشور نیازمند کتاب است (ص۱)

رهبر معظم انقلاب در بازدید از نمایشگاه کتاب افزودند: استقبال مردم از نمایشگاه کتاب بر اساس آمارهای ارائه شده بالا و میزان کتاب‌های خریداری شده نیز خیلی خوب بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و خاطرنشان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود.

ایران:

جریان‌سازی رهبر انقلاب برای کتاب و کتابخوانی (ص۱)

حضور رهبر معظم انقلاب در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و بازدید مفصل، پرنکته، راهبردی و مهم ایشان، هم برای مدیریت فرهنگی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم برای ناشران و اهالی نشر، فکر، فرهنگ و کتاب، یک حضور  معنادار و انگیزه‌بخش تلقی می‌شود؛ حضوری که هم مجموعه‌های فرهنگی را نسبت به اقداماتشان، امیدوارتر می‌کند و هم تکلیف مدیریت فرهنگی و اهالی نشر را سنگین‌تر می‌کند. رهبر معظم انقلاب با اشراف تفصیلی و جامعی که به گذشته، اکنون و آینده نشر کشور دارند و همچنین به دلیل اطلاعات بسیار بالایی که از نویسندگان، مصنّفان، مترجمان، ناشران و اهالی نشر دارند، در همه این سال‌ها به جریان‌سازی کتاب‌های خوب در کشور کمک بزرگی کرده‌اند.

شرق:

نگاه اتاق به پنجره (ص۱)

رقابت برای تصدی ریاست اتاق بازرگانی تهران بالا گرفته است و در این میان برخی اعضای سابق و فعلی اتاق بازرگانی می‌گویند قدیمی‌های اتاق حاضر به کناره‌گیری از صندلی‌ها نیستند و با لابی‌های گسترده مانع از عرض اندام چهره‌های جدیدتر و حرف‌های تازه می‌شوند. برخی دیگر هم معتقد هستند مداخله سنگینی از سوی برخی دولتی‌ها برای تأثیرگذاری در هیئت‌رئیسه اتاق تهران و اتاق ایران در جریان است و این مسئله مانع از حضور بخش خصوصی واقعی بر صندلی‌های هیئت‌رئیسه پارلمان بخش خصوصی می‌شود.

دنیای اقتصاد:

دو پیش‌نیاز مهار تورم در اقتصاد ایران (ص۱)

اینکه اقتصاد ایران در چهار دهه گذشته رکورددار تورم مستمر دورقمی در دنیا بوده است، حاکی از آن است که تورم در کشور ما ساختاری است و برای مهار آن ناگزیر از انجام اقداماتی هستیم که به کاهش و در نهایت حذف عوامل ساختاری موجد تورم در اقتصاد کشور بینجامد. به یاد داشته باشیم که رشد تولید هم بدون کاهش تورم و پایداری آن در سطوح پایین، ناممکن است. در غیاب تورم پایین و باثبات، چشم‌اندازهای میان‌مدت و بلند‌مدت، که برای محاسبات توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری و تحقق انباشت سرمایه، ضروری است، ممکن نمی‌شود.

رسالت:

چالش دولت با مطالبات بازنشستگان (۳)

بدیهی‌است که جامعه مستأجران و متقاضیان خرید خانه از حقوق بسیار بالایی برخوردار نیستند. بنابراین اقساط ۱۰ میلیون تومانی برای‌شان آسان نخواهد بود و امکان خرید خانه و اخذ وام را از آن‌ها سلب خواهد کرد. حال‌ پرسش این است که عامه مردم و جامعه بزرگ کارگری چطور با حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ که مبلغ ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار‌تومان می‌باشد، وام نهضت ملی مسکن را دریافت کنند و به بازپرداخت ماهانه آن بپردازند؟


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی