شناسه خبر : 139921
تاریخ انتشار : 1402/02/23 18:11
دولت نرخ بیمه حوادث برق و گاز را تعیین کرد

دولت نرخ بیمه حوادث برق و گاز را تعیین کرد

هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را تصویب کرد.

نورنیوز - گروه سیاست: هیئت دولت آیین‌نامه اجرایی سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را تصویب کرد.

هیئت‌وزیران در جلسه بیستم اردیبهشت ۱۴۰۲ به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در اجرای حکم مقرر در جزء (۳) بند (الف) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر تعیین سقف و نحوه برگزاری مناقصه جهت بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری و روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق، آیین‌نامه اجرایی پیشنهادی سازمان برنامه‌وبودجه کشور را به تصویب رساند.

بر این اساس و به استناد ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ سه هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ دو هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ بیست هزار ریال اخذ و به عنوان منابع داخلی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل ۵۰ درصد است و مشترکان فاقد انشعاب گاز از پرداخت، معافند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی