شناسه خبر : 139805
تاریخ انتشار : 1402/02/20 20:14
وزیر خارجه مصر: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضوعی عربی است نه آمریکایی

وزیر خارجه مصر: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موضوعی عربی است نه آمریکایی

وزیر خارجه مصر درباره اعتراض آمریکا نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت: بحران سوریه، مختص جهان عرب است، آمریکا و دیگر کشورها می‌توانند موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را هر طور که بخواهند، ارزیابی کنند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب برابر با قوانین بین‌المللی صورت گرفته و نکته مهم، انعطاف‌پذیری حکومت سوریه در راستای منافع مردم این کشور است.

او درباره اعتراض برخی کشورها از جمله آمریکا نسبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب افزود: بحران سوریه، مختص جهان عرب است و در سایه توقف تحرکات بین‌المللی، در چارچوب جهان عرب مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آمریکا و دیگر کشورها می‌توانند موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را هر طور که بخواهند، ارزیابی کنند.

سامح شکری تأکید کرد: هیچ پیش‌شرطی در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود ندارد و این موضوع، یک امر حاکمیتی است که به سوریه مربوط می‌شود.

او به این نکته اشاره کرد که در سوریه مخالفان برای بیان نظر خود دست به دامان گروه‌های تروریستی شده‌اند و نیروهای نظامی بیگانه به خاک این کشور ورود پیدا کردند.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: ده‌ها هزار نیروی بیگانه و چندین گروه تروریستی در سوریه حضور دارند که از سوی برخی طرف‌ها حمایت می‌شوند. همگی این نیروها باید از خاک سوریه خارج شوند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی