شناسه خبر : 139755
تاریخ انتشار : 1402/02/20 08:27
ماشین ابرقهرمان‌‌سازی آمریکا خاموش شد

ماشین ابرقهرمان‌‌سازی آمریکا خاموش شد

در ادامه اعتصاب سراسری انجمن نویسندگان آمریکا، پروسه تولید دست کم چهار فیلم و سریال مهم ابرقهرمانی متوقف شد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: اعتصابات سراسری انجمن نویسندگان آمریکا روز به روز وارد مرحله تازه‌تری می‌شود و در هر مرحله یک اثر سینمایی، سریالی مهم یا برنامه تلویزیونی شبانه قربانی این اعتصابات است.

جدیدترین مورد به مجموعه آثار نمایشی ابرقهرمانی مربوط می‌شود، فیلم‌ها و سریال‌هایی که طرفداران میلیونی در سرتاسر دنیا دارند و ساخت هرکدام از آن‌ها هزینه‌های سنگینی بر دوش کمپانی‌های بزرگی همچون مارول و دی سی تحمیل می‌کند. از روز اول اعتصابات چند مورد از تازه‌ترین آثار دنیای سینمایی مارول و دی سی با این چالش مواجه شد و پروسه تولید چند اثر به طور کامل متوقف شد.

قسمت سوم فیلم سینمایی «تیغه» جزو اولین آثاری بود که با این چالش مواجه شد. تیغه یا بِلِید از شخصیت‌های محبوب کمپانی مارول است که قرار بود در این قسمت ماهرشالا علی نقش او را به تصویر بکشد. کارگردانی این قسمت برعهده بسام طارق است و ژن کولان نیز نویسنده آن بوده، اما حالا اعتصابات نویسندگان آمریکایی پروسه فیلمبرداری این اثر را متوقف کرده و همه چیز در همان مرحله پیش تولید، ساکن مانده است.

«ددپول ۳» نیز یکی از مهمترین آثاری است که بسیاری از طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی در انتظار تماشای آن هستند، اما فعلا آن پروژه نیز متوقف شده است. این فیلم به کارگردانی تیم میلر و نویسندگی رت ریس و پال ورنیک، هشتمین اثر در مجموعه فیلم‌های «مردان ایکس» محسوب می‌شود. ددپول از محبوب‌ترین کاراکتر‌های مارول است که در قسمت سه آن قرار بود شخصیت «ولورین» (با بازی هیو جکمن) نیز در آن حضور داشته باشد. تمام این موارد ولع تماشاگران را برای تماشای هرچه زودتر آن بیشتر کرده بود، اما حالا با اعتصاب گسترده نویسندگان، اوضاع به هم ریخته و به احتمال فراوان تاریخ از پیش تعیین شده برای آن (اوایل ۲۰۲۴) نیز تغییر خواهد کرد.

دیگر فیلم مهمی که تولید آن متوقف شده «بتمن ۲» به کارگردانی مت ریوز و از محصولات مهم کمپانی دی سی کامیکس است. این فیلم که دومین قسمت از فیلم‌های این شخصیت محبوب با بازی رابرت پتینسون است، قرار بود با عنوان «بتمن: بخش ۲» اوایل مهر سال ۱۴۰۴ به نمایش درآید، اما فعلا کل پروژه خوابیده و معلوم نیست که پروسه تولید آن چه زمانی از سر گرفته می‌شود.

اما تازه‌ترین ابرقهرمانی که سریالش فعلا گرفتار اعتصاب انجمن نویسندگان آمریکا شده، «دردویل» یا همان بیباک است. سریال تلویزیونی «دردویل: تولد دوباره» از جدیدترین آثار کمپانی مارول به حساب می‌آید، اثری به کارگردانی مت کورمن و کریس آورد که به نوعی دنباله سریال «دردویل» است که چند سال پیش پخش می‌شد، اما حالا قرار بود عنوان یکی ازسریال‌های تاثیرگذار فاز پنجم دنیای سینمایی مارول، به نمایش درآید.

درحالی که چند سالی می‌شود فیلم‌ها و سریال‌های شخصیت‌های محبوب ابرقهرمانی، پرچمداران فروش در سینما، شبکه‌های اینترنتی و تلویزیونی هستند، اما این آثار نیز با چالش بزرگ اعتصاب نویسندگان مواجه شدند و مشخص نیست جابه‌جایی تولید هرکدام از آنها، چه میزان خسارت به کمپانی‌های فیلمسازی وارد کند. اما مشخصا اگر این اعتصابات مثل دوره قبل آن (که صد روز بود) ادامه پیدا کند، قطعا شاهد لطمات جبران ناپذیری به دنیای فیلم‌ها و سریال‌ها، حتی آثار پرفروش ابرقهرمانی خواهیم بود.


نورنیوز
کلید واژگان
هالیوودنویسندگان
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی