شناسه خبر : 139723
تاریخ انتشار : 1402/02/19 13:29
غرب در حال کاشت بذر ناسیونالیسم تهاجمی در جهان است

پوتین:

غرب در حال کاشت بذر ناسیونالیسم تهاجمی در جهان است

رئیس‌جمهور روسیه اظهار کرد که «نخبگان جهانی‌گرایِ غربی» در حال کاشت بذر ناسیونالیسم تهاجمی هستند و مردم اوکراین نیز «گروگان کودتای دولتی» و «جاه‌طلبی‌های رام‌نشدنی غرب» شده‌اند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که روس‌ها در نبردی «مقدس» با غرب بر سر اوکراین که قطعا با پیروزی آنها به پایان خواهد رسید، با هم متحد شده‌اند.

پوتین در نطقی که به مناسبت سالروز پیروزی قوای روسیه در جنگ جهانی دوم ایراد کرد، بارها تهاجم نظامی به اوکراین را که اقدامی دفاعی در برابر تلاش غرب برای روسیه توصیف می‌کرد، با چالشی که مسکو در زمان حمله آدولف هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱ با آن روبرو شد، مقایسه کرد. 

رئیس جمهور روسیه در جمع کهنه سربازان جنگ جهانی دوم و نیز نیروهای ارتش این کشور که برای انجام رژه سالانه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو گرد هم آمده بودند، گفت: ««جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته و یک جنگ تمام عیار علیه میهن ما آغاز شده ولی نبردهای سرنوشت‌ساز برای سرنوشت سرزمین مادری ما همیشه میهنی، ملی و مقدس بوده است.»

پوتین از نیروهای روسی حاضر در تهاجم نظامی به خاک اوکراین به عنوان قهرمانانی ستایش کرد که برای آینده کشور در برابر غربی می جنگند که به گفته او نقش تعیین کننده اتحاد جماهیر شوروی را در شکست آلمان نازی فراموش کرده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که «نخبگان جهانی‌گرایِ (گلوبالیستِ) غربی» در حال کاشت بذر روسوفوبیا و ناسیونالیسم تهاجمی هستند و مردم اوکراین نیز «گروگان کودتای دولتی» و «جاه‌طلبی‌های رام‌نشدنی غرب» شده‌اند.

او افزود: «ما می خواهیم آینده‌ای آرام، آزاد و باثبات را ببینیم و به همین خاطر به مقابله با تروریسم بین‌المللی برخاستیم و در این مسیر از ساکنان دونباس (در شرق اوکراین) محافظت و امنیت خود را تضمین خواهیم کرد.» 

پوتین مدعی شد که بناهای یادبود سربازان شوروی سابق در تعدادی از کشورها در حال تخریب است ولی او همچنان به تمامی کسانی که علیه نازی‌ها جنگیدند، ادای احترام می‌کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی