شناسه خبر : 139565
تاریخ انتشار : 1402/02/16 11:16
بحران مالی آمریکا، معاملات در بانک‌ها را متوقف کرد

بحران مالی آمریکا، معاملات در بانک‌ها را متوقف کرد

تعداد بیشتری ازبانک‌های آمریکا شاهد سقوط سهام خود بوده اند و این امر باعث شده تا رگولاتورها مداخله کنند.

نورنیوز- گروه اقتصاد: دو بانک دیگر ایالات متحده، در بحبوحه بدترین بحرانی که از سال ۲۰۰۸ به بخش مالی این کشور وارد شده، سهام خود را در روز پنجشنبه تعلیق کردند. تنظیم کننده‌ها به طور موقت معاملات سهام پاس وست در لس آنجلس و غرب آریزونا را پس از کاهش شدید قیمت‌ها، به تعلیق درآوردند. اواخر روز چهارشنبه پاس وست بانکورپ گفت که در حال مذاکره با شرکای بالقوه و سرمایه گذاران در مورد گزینه‌های استراتژیک پس از کاهش ۶۰ درصدی سهام آن است. این بانک اعلام کرد: اخیراً چندین شریک و سرمایه گذار بالقوه با این شرکت تماس گرفته اند و مباحثات در حال انجام است.

اما سرمایه گذاران اطمینان نداشته و این فروش در روز پنجشنبه ادامه یافت. سهام پاس وست  ۵۰ درصد سقوط کرد و سایر بانک‌ها را تحت تأثیر قرار داد. سهام‌های اتحادیه غربی قبل از توقف معاملات، ۴۵ درصد سقوط کرد. سهام این بانک در سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ درصد از ارزش خود را کاهش داده است. یکی دیگر از بانک‌های متوسط دیگر، فرست هوریزون بود که تقریباً ۴۰ درصد از ارزش خود را در روز پنج‌شنبه از دست داد.

بیل آکمن، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری پرشینگ اسکوئر نیویورک، گفت: ما برای رفع این مشکل وقت کمی داریم. قبل از اینکه FDIC، شرکت بیمه سپرده فدرال و دولت بیدار شود، ما باید شاهد چند ورشکستگی غیرضروری دیگر باشیم؟ اکنون به رژیم تضمین سپرده سیستمیک نیاز داریم. وی هشدار داد که کل سیستم بانکی ایالات متحده در خطر است. اعتماد به یک موسسه مالی در طول دهه‌ها ایجاد می‌شود و طی چند روز از بین می‌رود.

این شیوع پس از آن صورت گرفت که یک بانک متوسط دیگربه نام فرست ریپابلیک، توسط رگولاتور‌های ایالات متحده توقیف شد و اوایل این هفته به جی پی مورگان فروخته شد. سپرده گذاران با احساس ناامنی مالی، ۱۰۰ میلیارد دلار از فرست ریپابلیک بیرون کشیده بودند. این بانک پس از Silvergate Capital، Silicon Valley Bank و Signature Bank، چهارمین بانک ایالات متحده بود که در سال جاری سقوط کرد.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی