شناسه خبر : 139358
تاریخ انتشار : 1402/02/12 12:09
پدرخوانده هوش مصنوعی  از کار در مورد جت بات‌ها ابراز ندامت کرد

پدرخوانده هوش مصنوعی از کار در مورد جت بات‌ها ابراز ندامت کرد

«جفری هینتون» 75 ساله که از وی به عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی یاد می‌کنند، در بیانیه‌ای که در اختیار «نیویورک تایمز» قرار گرفت، با اعلام استعفای خود از کار در این رشته ابراز ندامت کرد.

نورنیوز - گروه فرهنگ و جامعه: مردی که از او به عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی یاد می‌کنند، همزمان با استعفا از شرکت گوگل، درباره خطرات فزاینده پیشرفت‌هایی که در این حوزه شاهد خواهیم بود، هشدار داد.

«جفری هینتون» ۷۵ ساله در بیانیه‌ای که در اختیار «نیویورک تایمز» قرار گرفت، با اعلام استعفای خود از کار در این رشته ابراز ندامت کرد.

همچنین وی در مصاحبه با «بی بی سی»، اعتراف کرد که برخی از مخاطرات ناشی از چت بات‌های هوش مصنوعی «خیلی ترسناک» هستند.

او در توضیح این مطلب افزود: در حال حاضر، آن‌ها هوشمندتر از انسان نیستند. اما فکر می‌کنم که به زودی خواهند بود.

تحقیقات برجسته هینتون درباره یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی راهگشای ظهور سیستم‌های فعلی هوش مصنوعی نظیر چت GPT بوده است.

اما اکنون، وی در گفتگو با بی بی سی، بابت اینکه سطح اطلاعات این چت بات به زودی از مغز انسان فراتر می‌رود، ابراز نگرانی کرد.

هینتون در این باره می‌گوید: با توجه به سرعت پیشرفت، انتظار داریم که قدرت این فناوری به همان سرعت افزایش یابد و این جای نگرانی دارد.

او در مقاله نیویورک تایمز نیز به «بازیگران بد» که سعی خواهند کرد از هوش مصنوعی برای «مقاصد شرورانه» استفاده کنند اشاره می‌کند.

همچنین هینتون به بی بی سی گفت: به این نتیجه رسیده‌ام که نوع هوشی که درحال توسعه آن هستیم خیلی متفاوت از هوش انسانی است.

او در توضیح این مطلب افزود: ما سیستم‌های بیولوژیکی هستیم و این‌ها سیستم‌های دیجیتال هستند. فرق بزرگ در مورد سیستم‌های دیجیتال این است که می‌توانید کپی‌های زیادی از یک سیستم با توانایی یکسان داشته باشید و همه این کپی‌ها می‌توانند به طور جداگانه آموزش ببینند و فورا دانش خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

مثل این است که با ۱۰ هزار نفر روبرو باشید که وقتی یکی از آن‌ها چیزی را آموخت، بقیه هم اتوماتیک وار همان چیز را یاد بگیرند. به این شکل است که در آینده این چت بات‌ها می‌توانند دانشی به مراتب بیشتر از هر یک از ما داشته باشند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی