شناسه خبر : 139350
تاریخ انتشار : 1402/02/12 08:24
نمایی از مطبوعات کشور

سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه؛

نمایی از مطبوعات کشور

گزیده‌ای از مقالات روز مطبوعات کشور را اینجا بخوانید.

کیهان:

تصویب قانون مالیات بر سوداگری صیانت از منافع ۹۹ درصد مردم (ص۱)

وکلای ملت روز گذشته ماده ۱۲ طرح مالیات بر عایدی سرمایه را نیز به تصویب رساندند که به حکم این مصوبه انتقال انواع املاک فارغ از نوع کاربری و حق واگذاری محل، انواع خودرو سواری دارای پلاک شخصی مشمول مقررات مربوط به شماره‌گذاری، انواع طلا، نقره، پلاتین و جواهرآلات، انواع ارز و انواع رمزارز و رمزدارایی مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند. برخلاف جو‌سازی‌های رسانه‌ای، ۹۹ درصد مردم مشمول مالیات‌های این طرح نخواهند شد و هدف طرح مالیات بر سوداگری معطوف به فعالیت افرادی است که دست به سوداگری، سفته بازی و دلالی کاذب می‌زنند.

جوان:

ایران موتور هواپیما را روشن کرد (ص۱)

رئیس‌جمهور یک روز پس از عزل وزیر صنعت در مجلس با حضور در گروه صنعتی مپنا، عزم جدی دولت را برای پیگیری پروژه‌های بزرگ به‌ویژه در هواپیماسازی نشان داد. در این دیدار آزمایش موفق موتور هواپیما با قطعات و بستر آزمایش ایرانی انجام شد. گروه مپنا با عنوان «شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران» که سه دهه قبل با تمرکز بر تأمین تجهیزات اصلی از شرکت‌های بین‌المللی، مهندسی و انجام عملیات اجرایی پروژه‌های احداث نیروگاه گام‌های اولیه را برداشت، با فعالیت‌های مستمر و بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص داخلی، این روز‌ها به نماد «خودباوری» تبدیل شده است.

دنیای اقتصاد:

آینده «صمت» در دو سناریو (ص۱)

با خالی شدن صندلی وزارت صمت، بازار گمانه‌زنی‌ها درخصوص جایگزینی فاطمی‌امین داغ است. بر اساس سناریوی نخست، با توجه به طرح دو فوریتی تفکیک، ممکن است رئیس‌جمهور تا آن زمان وزارت صمت را با سرپرست اداره کند و پس از آن دو گزینه پیشنهادی را برای وزارتخانه‌های تفکیک‌شده به مجلس بفرستد. اما در سناریوی دوم، اگر تفکیک رای نیاورد، احتمالا گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور از میان کسانی خواهد بود که سبقه صنعتی دارند. تاکنون طیف وسیعی از اسامی به عنوان کاندیدای وزارت صمت مطرح شده است.

جام‌جم:

خوش‌نشینی بر باد رفته (ص۳)

وزارت راه‌و‌شهرسازی طی سال‌های اخیر با روی‌آوردن به قیمت‌سازی دستوری اعلام کرده بود که میزان افزایش اجاره‌بها در بازه ۲۰تا۲۵ درصد مجاز است اما روند اجاره‌بها مسیر دیگری را طی کرده است. براساس گزارش‌های بانک مرکزی در تیر ۱۴۰۱ نسبت به تیر ۱۳۹۹ میزان اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران ۳۴.۹درصد و ۳۸.۷درصد در کل مناطق شهری افزایش یافته است. به عبارت دیگر در دو سال اخیر اجاره‌بهای مسکن در تهران ۸۳.۳ درصد افزایش یافته است. همچنین بنا به آمارهای اعلامی تعداد مستاجران در کشور حدود ۲۴.۵میلیون نفر است که از این میزان ۳۷‌درصد از خانوارها شهرنشین و ۵۱‌درصد خانوارها پایتخت‌نشین هستند. این آمار از افزایش تعداد مستاجران نسبت به مالکان در پایتخت حکایت دارد.

شرق:

شوخی با ماشه (ص۱)

ادعای علی واعظ از دو جنبه شایان تحلیل است؛ یا به واقع برگزاری این جلسه بین سه کشور اروپایی عضو برجام با دیگر اعضای شورای امنیت می‌تواند آغازی بر روند فعال‌شدن مکانیسم ماشه و بازگشت قطع‌نامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت باشد‌ یا باید آن را یک لفاظی دیپلماتیک صرف و بازی روانی علیه تهران دانست که با توجه به شرایط موجود، برخی شق اول تحلیل را محتمل‌تر می‌دانند؛ چرا‌که شنبه هفته جاری هم میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه طی توئیی مهر تأییدی بر شایعه یا لفاظی‌ها برای فعال‌شدن مکانیسم ماشه زد.

وطن‌امروز:

بله! به من ربط دارد (ص۱)

شهادت حمیدرضا الداغی و استقبال جامعه ایرانی از اقدام قهرمانانه و پهلوانانه او البته موجبات خشم جریان خودباخته سیاسی، امنیتی و فرهنگی که به بهانه مساله حجاب، دنبال هدم مبانی اخلاقی و فرهنگی جامعه و سلب مسؤولیت اجتماعی مردم و تعطیلی فریضه امر به معروف و نهی از منکرند را فراهم آورد. کما اینکه این جماعت سفله، ادبیاتی زشت و چرک علیه این قهرمان مردم به کار بردند، البته خشم و ولنگاری آنها علیه شهید الداغی قابل پیش‌بینی بود. روایت خوش‌غیرتی حمیدرضا این سفله‌ها را نفله کرده است.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی