شناسه خبر : 139277
تاریخ انتشار : 1402/02/10 14:03
بانک فِرست‌ ریپابلیک در آستانه سقوط

بانک فِرست‌ ریپابلیک در آستانه سقوط

بحران بی‌اعتمادی، بقای بانک فِرست‌ ریپابلیک را تهدید می‌کند. این بانک، تنها در صورتی سقوط نمی‌کند که در آخرین لحظه، کمک مالی دریافت کند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: آرامش در سامانه بانکی آمریکا فقط یک ماه به طول انجامید؛ زیرا بحران بانکی این کشور در حال بازگشت است و ممکن است در ساعات پایانی ماه آوریل، قربانی دیگری بگیرد. همه علایم هشدار می‌دهند که بانک فِرست‌ ریپابلیک در ایالت کالیفرنیا، مانند بانک سیلیکون‌ولی که در همسایگی‌اش واقع است، ممکن است ورشکسته و قربانی هجوم مشتریان برای خروج سپرده‌هایش شود.

این هفته، قیمت سهام بانک فِرست‌ ریپابلیک ۷۵.۴ درصد کاهش یافت. سهام این بانک از ۱۴.۲۶ دلار در ۲۱ آوریل (اول اردبیهشت) به ۳.۵۱ دلار در ۲۸ آوریل (هشت اردیبهشت) رسید که یک فاجعه در بازار سهام محسوب می‌شود.

بحران بانکی آمریکا در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) با ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی آغاز شد. بانک سیلیکون‌ولی که در سال ۱۹۸۳ میلادی پایه‌گذاری شده بود به بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری وام می‌داد و خود را «شریک اقتصاد نوآورانه» معرفی می‌کرد. این بانک در مقایسه با رقبای بزرگ‌تر خود به‌ منظور جذب مشتریان، نرخ بهره بیشتری برای سپرده‌ها در نظر گرفته بود.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی