شناسه خبر : 139232
تاریخ انتشار : 1402/02/09 13:10
شمار زندانیان در فرانسه به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید

شمار زندانیان در فرانسه به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید

با وجود اینکه شمار زندانیان در فرانسه به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید اما این کشور برنامه‌ریزی کرده است تا پایان دومین دوره ریاست جمهوری مکرون در سال 2027، فضای کافی برای 15 هزار زندانی دیگر را فراهم کند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: بر طبق آخرین آمار رسمی، شمار زندانیان در فرانسه در ابتدای ماه میلادی جاری، به بالاترین حد خود رسیده است و زندان‌های این کشور با ازدحام شدید جمعیت روبرو هستند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری فرانسه، درحالیکه زندان‌های این کشور تنها ظرفیت جای دادن به ۶۰ هزار و ۹۰۰ نفر را دارند، اما در حال حاضر بیش از ۷۳ هزار زندانی هستند. این بدان معناست که نزدیک به ۱۲۰ درصد ظرفیت زندان‌های فرانسه هم اکنون تحت کاربری است.

دادگاه حقوق بشر اروپا در اوایل سال ۲۰۲۰، دولت فرانسه را به دلیل اهمال کاری در فراهم آوردن فضای کافی به ازای هر زندانی را محکوم کرد و آن را به پرداخت هزاران یورو به عنوان غرامت به زندانیانی که تحت این شرایط دوران محکومیت خود را سپری کرده بودند مجبور ساخت.

فرانسه برنامه‌ریزی کرده است تا پایان دومین دوره ریاست جمهوری امانوئل ماکرون در سال ۲۰۲۷، فضای کافی برای ۱۵ هزار زندانی دیگر را فراهم کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی