شناسه خبر : 139148
تاریخ انتشار : 1402/02/06 21:42
هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به وقوع فاجعه اقتصادی

هشدار وزیر خزانه‌داری آمریکا نسبت به وقوع فاجعه اقتصادی

وزیر خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: در صورتی که کنگره این کشور سقف بدهی دولت فدرال را افزایش ندهد، یک فاجعه اقتصادی رخ خواهد داد.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا طی سخنانی هشدار داد که عدم افزایش سقف بدهی از سوی نمایندگان کنگره و متعاقباً نکول آمریکا، به یک فاجعه اقتصادی منجر خواهد شد.

یلن در سخنان خود در جمع برخی مدیران شرکت‌های تجاری در کالیفرنیا گفت: نکول آمریکا باعث از دست رفتن مشاغل و بالا رفتن هزینه وام مسکن، خودرو و کارت‌های اعتباری برای خانوار‌های آمریکایی خواهد شد.

این وزیر آمریکایی تأکید کرد: بحران اقتصادی مورد اشاره باعث می‌شود تا طی سال‌های آینده شاهد بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا باشیم.

یلن افزود: مسئولیت اساسی کنگره برداشتن سقف بدهی و یا افزایش آن است و هرگونه نکول در این زمینه روند بهبود اوضاع اقتصادی در آمریکا در دوران پساکرونا را مختل می‌کند.

او در جمع اعضای اتاق بازرگانی ساکرامنتو، گفت: هرگونه نکول در بدهی‌ها به یک فاجعه اقتصادی و مالی منجر می‌شود. اگر سقف بدهی افزایش نیابد، شرکت‌های آمریکایی با شرایط بدی در تامین اعتبار مواجه می‌شوند و دولت فدرال هم نخواهد توانست به خانواده نظامیان و بازنشستگانی که نیازمند کمک‌های اجتماعی هستند، پرداختی داشته باشد. کنگره باید به افزایش سقف بدهی یا تعلیق آن رای بدهد و باید بدون پیش‌شرط این کار را انجام دهد و حتی یک دقیقه هم نباید وقت را تلف کند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی