شناسه خبر : 138929
تاریخ انتشار : 1402/02/01 15:58
2 هفته انتظار برای ویزیت پزشک عمومی در انگلیس

2 هفته انتظار برای ویزیت پزشک عمومی در انگلیس

طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در انگلیس، ماهیانه پنج میلیون بیمار برای ویزیت پزشک عمومی بیش از دو هفته انتظار می‌کشند.

نورنیوز - گروه بین‌الملل: طبق تازه‌ترین آمار منتشر شده در انگلیس که پرده دیگری از افتضاح در نظام درمانی این کشور را نشان می‌دهد، ماهیانه پنج میلیون بیمار برای ویزیت پزشک عمومی بیش از دو هفته انتظار می‌کشند.

هر ماهه نزدیک به ۳۰ میلیون نوبت برای ویزیت پزشک عمومی در انگلیس تعیین می‌شود. از این تعداد ۸۵ درصد ظرف مدت ۲ هفته و حدود ۵ میلیون نیز در مدتی بیش از دو هفته ویزیت می‌شوند.

طبق هدف‌گذاری دولت انگلیس، بیماران باید ظرف حداکثر دو هفته توسط پزشک عمومی ویزیت شوند. کالج سلطنتی پزشکان عمومی ادعا کرده که ویزیت‌های بالاتر از دو هفته به نوبت‌های غیراضطراری و در اصطلاح روتین مربوط است.

اما احزاب سیاسی مخالف دولت انگلیس معتقدند که دولت در زمینه سامان بخشیدن به خدمات بهداشتی ناتوان است. وس استیرینگ وزیر بهداشت کابینه در سایه (کارگر) گفت: بیماران پس از ۱۳ سال خلف وعده‌های حزب حاکم محافظه‌کار و کمبود کادر درمان، ویزیت پزشک عمومی را غیرممکن می‌دانند.

او تصریح کرد: انتظارهای طولانی و غیرقابل قبول به این معنی است که بیماری برای مدت طولانی‌تری تشخیص داده نمی‌شود و بیماران هفته‌ها یا حتی ماه‌ها با درد و ناراحتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هفته پیش هم آمار دیگری منتشر شد که نشان می‌داد مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات درمانی به بالاترین حد از سال ۲۰۰۷ رسیده که جمع‌آوری داده‌ها در این زمینه آغاز شده است.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که کارکنان بخش درمان انگلیس طی چند ماه اخیر، در اعتراض به شرایط نامطلوب کاری، کار زیاد و دستمزدهای پایین چندین دور اعتصاب کرده‌اند اما دولت محافظه‌کار ریشی سوناک حاضر به بهبود شرایط کاری آن‌ها نیست.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی