شناسه خبر : 138917
تاریخ انتشار : 1402/02/01 13:23
ماه رمضان ماه اعطای چشم خدابین است/ در موضوع حجاب با کمترین آسیب غافلین را بیدار ‌کنیم

آیت‌الله صدیقی:

ماه رمضان ماه اعطای چشم خدابین است/ در موضوع حجاب با کمترین آسیب غافلین را بیدار ‌کنیم

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن و نوشتن سرنوشت است که با خالی کردن درون از مادیات و پر کردن از نور معرفت الهی، خداوند چشم خدابین به ما عطا می‌کند.

نورنیوز - گروه سیاست: آیت‌الله کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در قرآن کریم به تعبیر رفاقت اشاره شده و وقتی فردی رسول اکرم(ص) و خداوند را رفیق خود قرار دهد، خداوند او را هم قافله چهار کاروان می‌کند که آنها همواره مورد انعام خداوند هستند و هیچ‌گاه غضب بر آنها راه ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران انبیاء، صدقین، شهدا و صالحین را چهار کاروان مطرح شده عنوان کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان برای رسیدن به مقام چهار گروه از زیارت‌نامه‌ها که گنج‌هایی است که ائمه معصومین در اختیار ما قرار دادند، استفاده کنید. این زیارت‌نامه‌ها و ادعیه‌ها خداشناسی، خودشناسی و امام شناسی و نحوه تعلیم ارتباط پیرو با امام خودش است.

صدیقی تأکید کرد: در هر زیارت‌نامه به امامان متوسل می‌شویم و شخص امام را خطاب قرار می‌دهیم ولی در زیارت جامعه کبیره امامان را واسط قرار می‌دهیم و این زیارت‌نامه‌ها اگر انسان استعداد داشته باشد از عالم فرش به عرش می‌رساند که آنجا انوار عرش خداوند هستند.

او زیارت جامعه کبیره را دانشگاه خودسازی برای رسیدن به معرفت کامل و تماشای جمال الله عنوان کرد و یادآور شد: در این زیارت می‌گویم خداوندا اگر بالاتر از پیامبر اکرم(ص) و فاطمه زهرا(س)ا سراغ داشتم دامن آنها را می‌گرفتم ولی اکنون که بالاتر از این‌ها نیستند، از تو می‌خواهم که معرفت این بزرگان را به من عطا کنی.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد : ماه رمضان ماه نزول قرآن و نوشتن سرنوشت است و در این ماه با خالی کردن درون از مادیات از نور معرفت الهی برخوردار می‌شویم. در این صورت خداوند چشمی به بنده می‌دهد که چشم خدابین و امام زمان (عج) بین است.

او خاطرنشان کرد: وابستگی به نفت و دلار باید به نحوی باشد که در بودجه‌ریزی و تقنین قانون در مسیر حساب شده از بین برود. یک پایش و مراقبت و برنامه‌ریزی جامع و پیگیری جدی لازم است. طرح و برنامه خوبی داده می‌شود اما وقتی یک مسئول جا به جا می‌شود آن طرح هم نادیده گرفته می‌شود.

او تصریح کرد: با تمام اعتمادی که به رئیس‌جمهور دارم اما به عنوان یک طلبه دلسوز می‌گویم؛ خودرو در اختیار دولت است، چرا این موضوع باید باعث آزار مردم شود؟ در ضمن ثبات قیمت از توقعات مردمی است که همیشه از دولت و نظام حمایت کردند. قیمت اقلام عمومی مثل نان و گوشت و غیره و خودرو باید در حد قابل قبول باشد و بالا بردن ارزش پول ملی در رأس برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: روزی آمریکا به عنوان یک قدرت مسلط و کدخدا در سرنوشت همه ملت‌ها خود را دخیل می‌دید اما امروز این رأس استکبار هم در داخل گرفتار دو قطبی است و کسری بودجه و ناامنی‌های عجیب دارد و دولت‌هایش یکی بعد از دیگری ضعیف‌تر از قبل می‌شود. در سیاست خارجی آمریکا که مهم‌ترین ابزارش صهیونیست‌ها هستند می‌بینید که بحرانی‌ترین وضع را تجربه می‌کند. دولت صهیونیستی غاصب کودک کش در شرایطی است که به هشتادمین سال نمی‌رسد و وعده سرنگونی آن همان‌طور که حضرت آقا گفتند انتظار داریم عملی شود.

او خاطرنشان کرد: آمریکا با همه تعلقی که به صهیونیست‌ها داشت بحران اسراییل را نتوانست حل کند.

امام‌جمعه موقت تهران گفت امروز ایران محور منطقه و جهان و نقش‌آفرین است و در این تغییری که با خواست خداست، استکبار در خال فرو ریختن است. باید پرچم اسلام برافراشته‌تر  و حضور بین‌المللی ما فعال‌تر  شود تا جایگاه برتر خود را با دیپلماسی حساب شده و نافذ در تراز خون شهید سلیمانی فاتح منطقه و شجاعت او را حفظ کنیم.

صدیقی درباره مسئله حجاب نیز گفت: در موضوع حجاب همه باید مشارکت کنند و دولت و قوه قضاییه با برنامه به این موضوع وارد شوند. بهترین برنامه این است که با کمترین آسیب غافلین را بیدار ‌کنیم و آن‌ها را از این خطر نجات دهیم.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی