شناسه خبر : 138781
تاریخ انتشار : 1402/01/28 12:02
نفت برنت روی 86 دلار ایستاد

نفت برنت روی 86 دلار ایستاد

قیمت نفت به‌دلیل تصمیم غیرمنتظره اعضای اوپک‌پلاس برای کاهش داوطلبانه عرضه در سطوح بالای 80 دلار برای هر بشکه معامله می‌شود و در عین حال معامله‌گران به بهبود شرایط اقتصادی چین چشم دوخته‌اند.

نورنیوز - گروه اقتصاد: رویترز نوشت: قیمت نفت در روز دوشنبه (۲۸ فروردین‌ماه) بر اثر برنامه‌های کاهش عرضه ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و غیراوپک (اوپک‌پلاس) اندکی افزایش یافت، این در حالی است که هم‌زمان سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی چین برای ظهور نشانه‌هایی از بهبود تقاضای نفت از سوی چین، دومین مصرف‌کننده نفت جهان، چشم دوخته بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت تا ساعت ۳ و ۵۰ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ با ۶ سنت افزایش به ۸۶ دلار و ۳۷ سنت رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۴ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۵۶ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

پس از پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی مبنی بر رسیدن مجموع تقاضای جهانی نفت به رقم ۱۰۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۲۳ میلادی که نسبت به سال گذشته میلادی افزایش روزانه ۲ میلیون بشکه‌ای را نشان می‌دهد، هر دو شاخص نفتی هفته گذشته چهارمین افزایش پیایی هفتگی را ثبت کردند که طولانی‌ترین دوره از اواسط سال ۲۰۲۲ به‌شمار می‌آید.

با این حال، آژانس بین المللی انرژی در تازه‌ترین گزارش ماهانه چشم‌انداز کوتاه مدت انرژی خود هشدار داد که کاهش عرضه داوطلبانه اوپک‌پلاس خطر کمبود عرضه نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی تشدید می‌شود و این شرایط می‌تواند به مصرف‌کنندگان و بهبود اقتصاد جهانی آسیب برساند.

افزایش هزینه‌ها برای عرضه نفت خام خاورمیانه که بیش از نیمی از تقاضای آسیا را برآورده می‌کند، اکنون حاشیه سود پالایشگاه‌ها را کاهش داده و آن‌ها را وادار به تأمین از دیگر مناطق کرده است.

پالایشگاه‌ها همچنین تولید بنزین را پیش از اوج تقاضا در تابستان افزایش می‌دهند، در حالی که تولید گازوئیل را در پی کاهش حاشیه‌های سود کاهش می‌دهند.


نورنیوز
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی