شناسه خبر : 138728
تاریخ انتشار : 1402/01/27 13:08
قاهره به ائتلاف جهانی دلارزدایی پیوست

قاهره به ائتلاف جهانی دلارزدایی پیوست

رسانه‌های مصری نوشتند که قاهره به جمع ائتلاف جهانی برای دلارزدایی به منظور حذف سلطه آن بر اقتصاد دنیا پیوسته است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: مطبوعات و سایت‌های خبری در کشور مصر اخیرا گزارش‌های متعدد و پی در پی از تشکیل ائتلاف جهانی برای حذف دلار از مبادلات بین‌المللی منتشر می‌کنند.

به نوشته رسانه‌ها در سرزمین فراعنه، تلاش بسیاری از دولت‌ها برای کنار گذاشتن دلار از معاملات بین یکدیگر و استفاده از ارز‌های محلی از چین در شرق و برزیل در غرب جهان تا روسیه و هند همگی نشان از یک واقعیت دارد و آن اینکه دلار دیگر قابل اتکا نیست.

پایگاه خبری صدی البلد مصر یکی از همین رسانه‌های مصری است که تقریبا هر هفته چندین گزارش درباره تلاش کشور‌ها برای کنار زدن دلار منتشر می‌کند.

در یکی از این گزارش‌ها با عنوان «۴۳ کشور بزرگ دنیا دلار را کنار گذاشتند» نوشت: قاهره برای گریز از بحران‌های جهانی در حال حرکت در مسیر‌های مختلف است و در همین راستا به دنبال بازسازی روابط تجاری خود با بسیاری از شرکای بین المللی است تا به توافقات و فرمول‌های جدیدی با کاهش وابستگی به دلار دست یابد که در خدمت وضعیت مالی این کشور باشد.

این منبع بخشی از اذعان شبکه سی ان ان آمریکا را منتشر کرد که گفته است، اگر سلطه جهانی دلار آمریکا پایان یابد، آمریکا با وضعیتی بی‌سابقه مواجه خواهد شد.

سی ان ان افزوده است: امروز ما می‌توانیم تنش را در همه جا احساس کنیم، به‌ویژه در رسانه‌های غربی، که سناریو‌های فرضی روز قیامت را درباره سقوط قریب‌الوقوع هژمون و سیطره دیرپای دنیای مالی (دلار) را به زبان می‌آورند.

صدی البلد آورده است: این هیاهوی رسانه‌ای به سرعت در حالاوج گرفتن است، زیرا کنار گذاشتن دلار آمریکا، استعمار نو غرب و به اصطلاح «نظم جهانی مبتنی بر قواعد» را به خطر می‌اندازدکه در آن دلار برای مدت طولانی سلاحی علیه کشور‌های غیرهمسو با غرب در ژئوپلیتیک جهانی بوده است.


نورنیوز
کلید واژگان
دلارمصرحذف دلار
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی