شناسه خبر : 138377
تاریخ انتشار : 1402/01/19 18:41
قیمت سکه در بازار تهران کاهشی شد

قیمت سکه در بازار تهران کاهشی شد

حباب سکه با توجه به اقدام بانک مرکزی در عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ایران با کاهش همراه شده و به حدود 6 میلیون تومان رسیده است.

نورنیوز - گروه اقتصاد: محمد کشتی آرای، کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به کاهش قیمت‌ها بازار جهانی طلا اظهار داشت: امروز هر اونس طلا پس از اینکه در هفته گذشته به بالاترین سطح یعنی ۲۰۲۶ دلار رسیده بود، با کاهش ۱۶ دلاری مواجه شد و به ۲۰۰۸ دلار رسید. این در حالی است که در بازار داخلی، نرخ ارز نوسان کاهشی داشته و در نتیجه با توجه به کاهش قیمت جهانی طلا، شاهد افت نسبی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی هستیم.

او در ادامه در خصوص آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز تهران گفت: در معاملات امروز (شنبه ۱۹  فروردین ماه ۱۴۰۲) هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

کشتی آرای افزود: نیم سکه به قیمت ۱۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز به رقم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز به قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان امروز دادوستد شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز به رکورد ۱۱ میلیون و ۱۲۶ هزار تومان رسیده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار به عنوان مبنای معاملات طلا، به ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان رسید.

بر این اساس هر گرم طلای ۲۰ عیار نیز ۲ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان تعیین شد. هر گرم طلای ۲۱ عیار نیز امروز ۲ میلیون و ۹۹۶ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۲ عیار نیز ۳ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز به ۳ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان رسید.  

کشتی آرای در پایان اظهار داشت: حباب سکه تمام بهار آزادی با توجه به اقدام بانک مرکزی در عرضه ربع سکه در مرکز مبادله ایران با کاهش همراه شده و به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.
 


ایبنا
نظرات

نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

نظر شما

X
آگهی تبلیغاتی